| کد خبر: 167422 |

◄ افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری از ابتدای تابستان

قیمت بلیت قطار از سال ۹۴ تا به امروز هیچ افزایش قیمتی نداشته است. بنابراین، تا پایان هفته آینده درباره افزایش قیمت بلیت قطار تصمیم خواهیم گرفت که در صورت تصویب و موافقت هیات مدیره راه‌آهن، افزایش قیمت‌ها از ابتدای تابستان اعمال خواهد شد.

تین نیوز

با پر رونق شدن بازار سفر در روزهای گرم‌تر سال، گمانه‌زنی‌ها و درخواست افزایش قیمت بلیت وسایل حمل‌ونقل مسافری از جمله هواپیما، قطار و اتوبوس از سوی صاحبان شرکت‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش تین‌نیوز، پیش از اعلام درخواست شرکت‌ها، معاون مسافری شرکت راه‌آهن از افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری از ابتدای تابستان خبر داد.

میرحسن موسوی با اشاره به تاثیرپذیری نرخ بلیت قطار از افزایش- به‌طور کلی- قیمت‌ها در بازار اظهار کرد: شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی مسافری که غیردولتی هستند درخواست افزایش بهای بلیت قطار را به راه‌آهن داده‌اند.

موسوی همچنین درخواست شرکت‌ها را براساس میزان نرخ تورم و افزایش نرخ برخی از هزینه‌ها و ضریب آنها دانست و اذعان داشت که هنوز رقم دقیقی برای افزایش نرخ بلیت‌ها محاسبه نشده است. چراکه درخواست شرکت‌های ریلی بر مبنای دستورالعمل شرکت راه‌آهن ارزیابی و بررسی می‌شود و در نهایت براساس این دستورالعمل درباره افزایش قمیت بلیت قطار تصمیم خواهیم گرفت.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه قیمت بلیت قطار از سال ۹۴ تا به امروز هیچ افزایش قیمتی نداشته است، گفت: تا پایان هفته آینده درباره افزایش قیمت بلیت قطار تصمیم خواهیم گرفت در صورت تصویب و موافقت هیات‌مدیره راه‌آهن، افزایش قیمت‌ها از ابتدای تابستان اعمال خواهد شد.

موسوی تاکید کرد: احتمال دارد افزایش بهای بلیت تصویب شود اما در این بازه زمانی (همزمان با شروع سفرهای تابستانی) به اجرا نرسد.

این مقام مسئول درباره رتبه‌بندی قطارهای مسافری نیز گفت: دستورالعمل رتبه‌بندی قطارها نهایی شده و تصویب آن در دستور کار هیات مدیره راه آهن قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه رتبه‌بندی قطارها به محض تصویب به اجرا می‌رسد، گفت: در صورت اجرای این طرح، قیمت بلیت قطار براساس رتبه آن مشخص خواهد شد.

تامین‌کنندگان قطارهای مسافری در بخش خصوصی

به‌طور کلی شرکت رجا و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سفیر و شرکت فدک، تامین‌کنندگان قطارهای خطوط ریلی ایران هستند. شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سفیر:

    راه‌آهن شرقی بنیاد (بن ریل)

    جوپار

    ریل سیر کوثر

    ریل ترابر سبا

    مهتاب سیر جم (مهتاب)

    قطارهای مسافری نور (نورالرضا)

    رعد

    وانیا ریل

قیمت بلیت انواع قطارهای مسافری به تفکیک مسیر

 

1

photo_2018-06-02_13-27-34

photo_2018-06-02_13-27-46

photo_2018-06-02_13-27-51

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.