| کد خبر: 167421 |

ممنوعیت سفر با قطار و هواپیما برای بزهکاران در چین

چین روز جمعه دو فهرست از بزهکارانی را که در کل ۱۱۷ نفر را شامل می‌شود منتشر و اعلام کرد این افراد دیگر حق خرید بلیط قطار یا سوار شدن به هواپیما یا قطار را نخواهند داشت.

تین نیوز

چین روز جمعه دو فهرست از بزهکارانی را که در کل ۱۱۷ نفر را شامل می‌شود منتشر و اعلام کرد این افراد دیگر حق خرید بلیط قطار یا سوار شدن به هواپیما یا قطار را نخواهند داشت.

به گزارش  تین‌نیوز،  ­به گفته شرکت راه آهن چین، ۳۱ بزهکار با ممنوعیت سوار شدن به قطار مواجه شده اند. این افراد کسانی را که بلیط‌های قطار را بازفروشی می‌کنند، کسانی را که در قطار‌های سریع السیر سیگار می‌کشند یا بدون بلیط سوار قطار می‌شوند و کسانی را که نظم را در ایستگاه‌ها یا داخل قطار‌ها برهم می‌زنند، شامل می‌شود.

این فهرست در مدت یک دوره کاری هفت روزه منتشر خواهد شد و در صورتی که در جریان این دوره هیچ اعتراض واقعی به این مجازات‌ها دریافت نشود، مجازات‌ها اجرا خواهد شد.

کسانی که بدون بلیط سوار قطار شده اند، تا زمانی که بهای بلیط را نپردازند، نمی‌توانند بلیط خریداری کنند و کسانی که بلیط فروخته اند، در قطار‌های سریع السیر سیگار کشیده اند و همچنین کسانی که در ایستگاه‌ها یا قطار‌ها نظم را بر هم زده اند، به مدت ۱۸۰ روز نمی‌توانند بلیط قطار خریداری کنند.

شرکت هواپیمایی کشوری چین نیز فهرستی ۸۶ نفر از بزهکارانی را منتشر کرد که به مدت یک سال سفر با هواپیما برای آن‌ها ممنوع خواهد بود.

این فهرست اشخاصی را که به علت همراه داشتن اشیائی که بر خلاف قوانین و مقررات کشور در بازرسی‌های امنیتی فرودگاه‌ها شناسایی و مجرم شناخته شده اند و کسانی را از اوراق هویت اشخاص دیگر استفاده کرده اند، شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، چین امسال پیش‌تر طرح‌هایی را برای اعمال مجازات‌های شدیدتر علیه اشخاصی که در سیستم اعتبار اجتماعی کشور از سطح نازلی برخوردارند، اعلام و تصریح کرده بود این افراد دیگر حق معاملات ملکی و همچنین سوار شدن به هواپیما و قطار را نخواهند داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.