| کد خبر: 167401 |

◄ آیا بنز جایگزین پژو خواهد شد؟

قطعا با خروج فرانسه از برجام، صنعت خودرو ایران که تاثیر زیادی از این کشور پذیرفته با چالشی جدی روبه‌رو خواهد شد و شرکت‌های نفتی از جمله توتال نیز با صنعت نفت ایران خداحافظی خواهند کرد و این‌گونه است که بار دیگر باید منتظر تنش در بازار سوخت و خودرو در کشور باشیم.

تین نیوز

شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی دیپلمات‌ها آمریکایی و اروپایی که نام آنها فاش نشده است گفته‌اند، ترامپ به دنبال توقف تردد «مرسدس بنز» در نیویورک است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، دولت ترامپ تحقیقاتی را آغاز کرده که هدف از آن بررسی میزان آسیب واردات خودرو به این صنعت در آمریکا است، در بین کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو به آمریکا است. آمریکا نیز از بزرگ‌ترین صاحبان صنایع تولید خودرو در جهان به شمار می رود.

آمار انجمن صنعتی VDAآلمان، نیز نشان می‌دهد که خودروسازان آلمانی سال گذشته، 804 هزار خودرو در کارخانه‌های آمریکا مونتاژ کرده‌اند. این کشور 657 هزار خودروی دیگری به آمریکای شمالی صادر کرده است.

تحقیقات آمریکا درباره واردات وسائل نقلیه از اروپا، خشم برلین را برانگیخته است. این تحقیقات ممکن است به اعمال تعرفه 25 درصد علیه واردات خودرو از اروپا منجر شود. ترامپ مارس گذشته به بهانه حفظ امنیت ملی تعرفه مشابهی را علیه واردات فلزات اعمال کرد.

به گزارش تین‌نیوز، با خروج آمریکا از برجام، ایران در یک اقدام آگاهانه خروج از این موافقت‌نامه را مشروط به ادامه حضور و یا عدم همراهی 4 کشور اروپایی کردکه، رهبر انقلاب نیز تفاهم با کشورهای اروپائی را منوط به پذیرش شروط، تضمین فروش نفت ایران و ادامه همکاری بانک‌های اروپایی با بانک‌های داخلی کردند.

فرانسه یکی از کشورهایی است که تلاش زیادی برای ادامه حضور آمریکا در برجام کرد، اما علیرغم سفر مکرون رئیس جمهور این کشور به ایالات متحده ترامپ در زمانی که از پیش اعلام کرده بود از برجام خارج شد و اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران  به حالتی پیش از توافقنامه برجام باز خواهد گشت، اما از  سویی با درخواست تضمین از سوی ایران به جهت پرکرد جای خالی آمریکا در این توافقنامه، کشور فرانسه اعلام کرده خروج از برجام را مورد بررسی قرار می‌دهد.

قطعا با خروج فرانسه از برجام، صنعت خودرو ایران که تاثیر زیادی از این کشور پذیرفته با چالشی جدی روبه‌رو خواهد شد و شرکت‌های نفتی از جمله توتال نیز با صنعت نفت ایران خداحافظی خواهند کرد و این‌گونه است که بار دیگر باید منتظر تنش در بازار سوخت و خودرو در کشور باشیم.

در این بین شاید آلمان سرخورده از بازار آمریکا، نیم نگاهی برای حضور در بازار ایران داشته باشد.

بر اساس آمار انجمن تولید کنندگان خودرو اروپا (ACEA )واردات خودروهای سواری اتحادیه اروپا از آمریکا سال گذشته 6.2 میلیارد یورو (7.3 میلیارد دلار) بود. این اتحادیه 37 میلیارد یورو به آمریکا صادرات داشته است.

براساس آمار رسمی جهانی، خودروسازان آلمانی90 درصد از بازار خودرو آمریکا را در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.