| کد خبر: 167378 |

علوی خبر داد:

◄ تمهیدات مجلس برای اصلاح لایحه حمایتی از کامیون‌داران معترض

برای حل جدی این مشکلات پیشنهاد دادیم دولت لایحه اصلاح قانون حمل‌ونقل را به مجلس ارائه دهد تا در صحن علنی جدید مصوبات جدید و حمایتی برای کامیون داران داشته باشیم.

تین نیوز

رئیس کمیته حمل‌ونقل  مجلس خبر داد که با پیشنهاد مجلس لایحه اصلاح قانون حمل‌ونقل از سوی دولت به مجلس می آید که در آن  درخواست‌های کامیون‌داران معترض بررسی و به تصویب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز سید احسن علوی رئیس کمیته حمل‌ونقل مجلس به تشریح برنامه مجلس برای حمایت از کامیون‌داران معترض پرداخت.

وی با بیان اینکه جلسه مهمی با حضور معاونان راهداری وزیر راه و شهرسازی پلیس و نمایندگان تشکل‌های صنفی با موضوع بررسی فوری مشکلات کامیون‌داران و بخش حمل‌ونقل در هفته گذشته داشتیم، گفت: خوشبختانه با مهم‌ترین درخواست کامیون‌داران یعنی محاسبه قیمت بر اساس تن بر کیلومتر موافقت شده است. هم‌چنین با حمایت‌های وزارت تعاون و کار کاهش حق بیمه رانندگان هم تصویب‌شده است و از همین ماه اجرایی می‌شود.

نماینده دیواندره و سنندج ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات کامیون‌داران استفاده از لوازم‌یدکی چینی است. آن‌ها می‌گویند که مجبورند برای جنس چینی که دوام بسیار کمی دارد پول زیادی هزینه کنند و خواهان آن هستند که بتوانند خرید لوازم‌یدکی را از کشورهای اروپایی داشته باشند که برای تحقق این خواسته لازم است دولت یارانه پرداخت کند.

علوی با توضیح اینکه تعداد کامیون‌داران در ایران زیاد است و این در حالی است که بار کم است و از طرفی دولت نمی‌تواند به همه یارانه پرداخت کند، گفت: برای حل جدی این مشکلات پیشنهاد دادیم دولت لایحه اصلاح قانون حمل‌ونقل را به مجلس ارائه دهد تا در صحن علنی مصوبات جدید و حمایتی برای کامیون‌داران داشته باشیم.

وی خبر داد که قرار است دومین جلسه مشترک مجلس با مسئولان مربوطه و نمایندگان تشکل‌ها بعد از تعطیلات خرداد برگزار شود و گفت: این جلسه با حضور کارگروه ویژه بررسی مطالبات معترضان که به دستور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد در مجلس  برگزار می‌شود.

علوی این را هم گفت که رانندگان نسبت به موضوع نوسازی و خرید اتوبوس و کامیون به قیمت‌های گران اعتراض دارند و خواهان حمایت دولت برای واردات کامیون با نرخ‌های مناسب‌تر و در عین‌ حال خودروهای مجهزتر هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Yousef montazeri 0 0

    فقط میتونم تشکر کنم از کسانی که واقعا در حال تلاش برای حل نمودن مشکلات رانندگان هستند.

  • عباس شرکا 0 0

    باسلام وعرض احترام لطف کنیدبرای حذف سپهتن که خواسته تمام رانندگان هست در مجلس مطرح بفرماییدبه نمایندگی ازطرف مارانندگان که مثل هزینه اضافی بااین همه مخارج که به ماهاتحمیل میشه فکری کنیدازلطف شمامتشکریم این است خواسته ۹۰درصدهمکاران من است لطف بفرماییدنظرسنجی برگذارکنید