| کد خبر: 167362 |

◄ افتتاح مرکز صدور روادید الکترونیکی فرودگاه شیراز

با توجه به تردد بالای گردشگران خارجی به فرودگاه شیراز، ایجاد مرکز صدور روادید در این فرودگاه یکی از ضرورت‌های استان بود. به‌این‌ترتیب گردشگران خارجی با سهولت بیشتری به این استان تردد خواهند کرد.

تین نیوز

با توجه به تردد بالای گردشگران خارجی به فرودگاه شیراز، ایجاد مرکز صدور روادید در این فرودگاه یکی از ضرورت‌های استان بود. به‌این‌ترتیب گردشگران خارجی با سهولت بیشتری به این استان تردد خواهند کرد.

مرکز صدور روادید الکترونیک در فرودگاه شیراز روز گذشته با حضور  حسین پناهی‎آذر، معاون وزیر امور خارجه افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‎های استان فارس، پناهی‎آذر در مراسم بهره‎برداری از پروژه نهایی صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین‎المللی شیراز با اشاره به تاریخ تأسیس دفتر وزارت خارجه در فارس گفت: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در دهه ۵۰ به‌عنوان اولین دفتر در کشور در شیراز افتتاح شد و در طول این سال‎ها خدمات مختلفی ارائه داده است. یکی از فعالیت‌های دفتر امور خارجه در شیراز، صدور روادید است که  براساس آمار در سال ۸۲ حدود ۲۰۰ ویزا صادر شد و این تعداد در سال ۹۵ به ۱۹ هزار ویزا افزایش‌یافته است.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: فرودگاه شیراز به‌عنوان دومین فرودگاهی است که صدور الکترونیکی در آن راه‎اندازی شده است و این حرکت مهمی در جذب گردشگر محسوب می‎شود که بدون همکاری نیروی انتظامی میسر نمی‎شد.

پناهی‌آذر افزود: امروز وضعیت گردشگری ایران به‌مراتب از گذشته بهتر است و شیراز از قطب‎های بزرگ گردشگری کشور محسوب می‌شود و باید تلاش کنیم به توسعه صنعت گردشگری دیگر کشورهای موفق برسیم.

در ادامه اسماعیل تبادار، استاندار فارس با اشاره به نقش گردشگری در زدودن افکار منفی از کشور گفت: در فرامرزها عده‌ای سعی دارند تصویر ایران ناامن را در اذهان به وجود آوردند و باید تلاش کرد تا این فکر اشتباه را پاک کرد. در این راستا توسعه گردشگری یکی از بهترین اقدامات است.

تبادار با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری گفت: فرودگاه به‌عنوان یک زیرساخت بسیار مهم در جذب گردشگران اهمیتی دوچندان دارد و هرچه بتوانیم در این زیرساخت‎ها سرمایه‌گذاری کنیم، فرصت گردشگری نیز افزایش پیدا خواهد کرد که صدور روادید الکترونیکی یکی از اقدامات مهم و زیربنایی است.

استاندار فارس شهر شیراز را یک شهر مهم در جذب گردشگر دانست و گفت: صدور روادید الکترونیکی در شهر شیراز به‌عنوان دومین شهر پس از تهران، نشان از اهمیت این شهر به‌ویژه در بحث گردشگری و جذب گردشگران دارد.

در ادامه، رضا بدیعی‎فرد مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس گفت: بسیاری از نمادهای تمدن‌های شناخته‌شده در ایران در فارس وجود دارد که افراد زیادی در سراسر دنیا مشتاق بازدید از آن‌ها هستند.

بدیعی‎فرد حوزه‌ صنعت گردشگری را متکی به صنعت هوانوردی دانست و ادامه داد: در راستای توسعه فرودگاه با اعتباراتی بالغ‌بر ۶۶۰ میلیارد تومان درحال فعالیت در زمینه‌های متعددی شامل توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های امنیتی و خرید و نصب تجهیزاتی در حوزه‌ هوانوردی هستیم.

بدیعی‎فرد در پایان تأکید کرد: باید بعد از بحث ویزای الکترونیک شاهد صدور پاسپورت الکترونیک در کشور باشیم که این امر از الزاماتی است که باید در کشورهای عضو پیمان شیکاگو تا سال ۲۰۲۰ اجرا شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.