| کد خبر: 167357 |

◄ چرا سازمان امور مالیاتی لغو مالیات ارزش‌افزوده صنعت ریلی را اجرا نمی‌کند؟

اینکه سازمانی از اجرای قانون مصوبی به جای حمایت، سرباز بزند و حتی مشکلات خود درباره چرایی عدم اجرای آن را هم طرح نکند، به مجلس این نگاه را می‌دهد که از اعمال فشار بیشتر برای اجرای کامل این قانون فروگذار نکند؛ چراکه اجرای کامل این قانون منجربه رشد حمل ونقل ریلی و موثر بودن آن بر رشد اقتصاد کشور خواهد شد.

تین نیوز

مالیات بر ارزش‌افزوده، مالیات غیرمستقیمی است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

به گزارش تین‌نیوز، این قانون در مورد صنعت حمل‌ونقل ریلی از اواخر سال 1395 لغو شد. طبق این قانون جدید، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی که موظف به پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده بودند از پرداخت آن معاف شدند.

صدیف بدری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس در این‌باره به خبرنگار ما گفت: قانون حذف مالیات بر ارزش‌افزوده، به طور کلی در جهت حمایت بیشتر از حمل نقل ریلی و برای رشد این صنعت تصویب شد که همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام با اجرای این قانون، منافع خرابکاران بازار و کسانی که از ایجاد شفافیت ضرر می‌کنند، به خطر خواهد ‌افتاد.

بدری اضافه کرد: اما اینکه سازمانی از اجرای قانون مصوبی به جای حمایت، سرباز بزند و حتی مشکلات خود را هم طرح نکند، به مجلس این نگاه را می‌دهد که از اعمال فشار بیشتر برای اجرای کامل این قانون فروگذار نکند چراکه اجرای کامل این قانون منجربه رشد حمل ونقل ریلی و موثر بودن آن بر رشد اقتصاد کشور  خواهد شد.

این نماینده مجلس، از دیگر اثرات اجرای این قانون را حمایت از تولیدکننده داخلی، حذف قاچاق، مشاغل دلالی و واسطه‌گری به همراه تشویق سرمایه‌گذاری و صادرات عنوان کرد و تصریح کرد: عمل به این قانون در رشد و توسعه اقتصاد کشور موثر است.

صدیف بدری درباره پیگیری این موضوع اضافه کرد: در بدنه وزارت راه‌و‌شهرسازی، در شرکت راه‌آهن با واسطه‌گری شخص مدیرعامل راه‌آهن و در بخش خصوصی و اتاق بازگانی همه و همه در حال پیگیری دلایل عدم اجرای این قانون هستند چراکه این موضوع از مسائلی است که متصدیان حمل‌ونقلی در جهت کمک به توسعه زیرساخت‌های ریلی و رشد این صنعت به لحاظ سطح اقتصادی با کاهش هزینه‌های تمام‌شده آن، در حال انجام پیگیری‌های مداوم هستند که امیدواریم این پیگیری‌ها با همت مجلس به ویژه در کمیسیون عمران و اقتصادی حل شود.

در واقع بر اساس مصوبه مجلس در سال 95، حمل‌ونقل ریلی در بخش باری و مسافری و همچنین صدور بلیت از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده، معاف شدند. ضمن اینکه در سیاست‌های کلی برنامه ششم به موضوع حمل‌ونقل توجه شده زیرا حمل‌ونقل ریلی با مزیت‌های رقابتی خود میتواند بر  رشداقتصاد کشور موثر باشد.

بدری معافیت حمل‌ونقل ریلی از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده را ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در برنامه ششم دانست و گفت: این اقدام به این منظور است که حمل‌ونقل ریلی همپای سایر شقوق حمل‌ونقل بتواند رشد کند و اگر سازمان امور مالیاتی بگوید که در قوانین داخلی‌اش مالیات با نرخ صفر درصد وجود ندارد و بنابراین به این قانون عمل نمی‌کند، اقدامی خلاف قانون را مرتکب شده است و لازم است که علاوه بر رعایت آن، بعد از این گذشت و گسست زمانی- از زمان تصویب قانون- غرامتی که شبکه ریلی تا الان مجبور به پرداخت آن به دلیل عدم اجرای این قانون شده را هم بپردازد. ما نیز در حال پیگیری این موضوع تا استیفای کامل حقوق فعالان صنعت ریلی هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر 0 0

    همش دروغه کجا کمسیون شده 9 درصد الان هرکس بره باربری بارنامه بگیره 17 درصد کمسیون میده
    چقدر عوامفریبی قبلا که 13 درصد گرفته میشد حق باربری داخل کمسیون لحاظ شده بود یعنی به این صورت بود
    4% سازمان+ تقریبا1% ارزش افزوده+8 درصد باربری = 13%
    حالا شده
    9% سازمان+ 8%درصد باربری= 17%
    آخه چقدر عوامفریبی

    بروید تحقیق کنید