| کد خبر: 167351 |

◄ تسهیل عملیات بهسازی فرودگاه ها با روش جدید

برخی از پیمانکاران در فرودگاه‌های کشور حضور داشتند که پروژه‌ها را مطابق برنامه پیش نمی‌بردند. به همین دلیل به آنها ابلاغ کردیم که در صورت ادامه این روال، طبق ماده ۴۶ سازمان مدیریت، ضمانت‌نامه آنها را ضبط خواهیم کرد.

تین نیوز

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به تغییر روش بهسازی فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته فرودگاه‌هایی که قصد انجام بهسازی را داشتند پروژه‌های کوچک تعریف می‌کردند و زمانی که قصد انجام پروژه بزرگ‌تر را داشتند به‌قدری گرفتار مسائل کوچک مانند امور مجوز و تأمین مالی برای انجام پروژه می‌شدند که دیگر عملاً نمی‌توانستند برای اجرای پروژه وقت زیادی بگذارند و همین مسئله مشکلات بسیاری را در بر داشت.

غلامحسین باقریان به هفته‌نامه حمل‌ونقل گفت: کاری که ما از حدود دو سال پیش در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای تسهیل این مشکل منظور کرده و در فرودگاه‌های کشور اجرا کردیم، این بود که برای هر فرودگاهی بودجه‌ای تعریف کردیم.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اتفاق‌های خوبی که در این‌باره رخ داد، این بود که هر فرودگاهی یک پیمانکار جنرال گرفته است که تمام‌ کار بهسازی فرودگاه را این پیمانکار جنرال با قیمت مشخص انجام خواهد داد، اظهار داشت: این موضوع باعث خواهد شد که مدیر هر فرودگاهی با توجه به نیاز بهسازی که در آن فرودگاه وجود دارد، پروژه را به پیمانکار ابلاغ کند و این مهم را محقق خواهد کرد که کارها به شکل بسیار بهتری پیش برود؛ زیرا دیگر وقت و ذهنیت مدیر فرودگاه به اینکه چگونه مجوزهای لازم و منابع مالی را تأمین کند به هدر نخواهد رفت و فقط بر این متمرکز خواهد شد که چگونه پروژه به بهترین شکل اجرایی شود.

طبق گفته او؛ این موضوع قرار بود در سی فرودگاه کشور انجام بگیرد که درحال‌حاضر این کار در تمام فرودگاه‌های مدنظر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به اتمام رسیده است. حتی در سال جاری برخی از فرودگاه‌ها هستند که قرارداد سال دوم آنها آغاز می‌شود. اگر شما به برخی از فرودگاه‌های کشور بروید، احساس می‌کنید برخی تغییرات مهم در حال انجام است و این امر اثرات تغییر روش بهسازی در فرودگاه‌های کشور بوده است.

 باقریان افزود: برخی از پیمانکاران در فرودگاه‌های کشور حضور داشتند که پروژه‌ها را مطابق برنامه پیش نمی‌بردند. به همین دلیل به آنها ابلاغ کردیم که در صورت ادامه این روال، طبق ماده ۴۶ سازمان مدیریت، ضمانت‌نامه آنها را ضبط خواهیم کرد. خوشبختانه این مسئله باعث شد که برخی از پیمانکاران شرایط خود را بهبود ببخشند، اما یکی، دو پیمانکار هستند که مجبوریم با آنها طبق قانون عمل کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.