| کد خبر: 167302 |

◄ دو بندر جنوبی به منطقه آزاد چابهار ملحق می‌شود

توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار و الحاق بنادر و شهر چابهار به آن سبب توسعه جنوب شرق کشور و تحول اقتصادی منطقه می‌شود.

تین نیوز

طرح الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری–صنعتی چابهار تصویب شد.

در نشست شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، طرح اصلاح محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و مقرر شد این مبحث در نشستی با حضور دبیرخانه شورا و وزارت راه و شهرسازی در چارچوب طرح جامع مکران موردبررسی قرار گیرد و نتیجه آن در نشست آتی شورا مطرح شود.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در این نشست پیشنهاداتی را برای تصویب مطرح کرد که پس از بحث و بررسی با برخی از این پیشنهادات موافقت شد.

کردی افزود: توسعه محدوده این منطقه و الحاق بنادر و شهر چابهار به آن سبب توسعه جنوب شرق کشور و تحول اقتصادی منطقه می‌شود.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در واقع از سال‌ها پیش موضوع الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار مطرح بوده و در این زمینه کار کارشناسی زیادی انجام‌شده و مزایا و معایب آن موردبررسی قرارگرفته است.

کردی ادامه داد: نگاه دولت در سال‌های اخیر به توسعه همه‌جانبه سواحل مکران به‌ویژه شهر چابهار به‌عنوان اصلی‌ترین کانون فعالیتی این سواحل معطوف شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این موردعنایت ویژه‌ای دارند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: کار کارشناسی ویژه‌ای روی چابهار انجام‌شده و در مسیر خاصی دنبال می‌شود و نگاه و هدف حاکمیت و دولت بر رفع موانع و مشکلات این شهر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، در این نشست وزرای راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و استاندار قم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.