| کد خبر: 16730 |

اهداف صنعت گردشگریِ ۱۴۰۴ دست یافتنیست

تین نیوز | اهداف صنعت گردشگری در افق 1404 دست یافتنی استگروه میراث فرهنگی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اهداف سند چشم انداز در افق 1404 در موضوع گردشگری، با رویکرد دولت و اهتمام ویژه دست اندرکاران محقق می شود.
 
 در افق 1404 سند چشم انداز در بخش گردشگری، ایران به یکی از قطب های مهم گردشگری جهان تبدیل خواهد شد و برای تحقق آن شمار ورودی گردشگران بین المللی به ایران باید به حدود 20 میلیون نفر برسد.
 
براساس اهداف سند چشم انداز توسعه کشور در افق 1404 در بخش گردشگری، ورود 20 میلیون گردشگر خارجی هدف گذاری شده است.
 
ارزآوری 36 میلیارد دلاری از برنامه های مهم صنعت گردشگری ایران در افق 1404 است.
 
تحقق حدود چهار میلیون نفر اشتغالزایی نیز از سایر افق های پیش بینی این بخش در افق 1404 است.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامگاه چهارشنبه همزمان با سفر رئیس جمهوری به چهارمحال وبختیاری درجمع فعالان این بخش در استان با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری مستمر جلسات هم اندیشی برای یافتن راه حل های سریع به منظور رفع مشکلات صنعت گردشگری، افزود: کشور ما اکنون سهم ناچیزی از گردشگری دنیا را به خود اختصاص داده است.
 
معاون رییس جمهوری همچنین با ارائه آماری از گردشگری در دهه 90 میلادی افزود: بر اساس آمار، در سال 1950 میلادی 25 میلیون نفر گردشگر در دنیا جابه جا شدند و با نرخ رشد 5.6 درصدی شمار گردشگران در سال 2005 به 800 میلیون نفر افزایش یافت.
 
وی ادامه داد: طبق آمارهای رسمی یک میلیارد و 187 میلیون گردشگر در سال 2013 در دنیا جابه جا شدند که با این نرخ رشد، متخصصان این حوزه پیش بینی می کنند سال 2020 بیش از یک میلیارد و 600 میلیون گردشگر و سال 2050، دو میلیارد و 600 میلیون گردشگر از جاذبه های کشورهای مختلف دیدن کنند.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: آمارهای سازمان جهانی جهانگردی نشان می دهد درآمد کشورها از جابه جایی یک میلیارد و 187 میلیون گردشگر در دنیا مبلغی بیش از هزار و 250 میلیارد دلار بود.
 
سلطانی فر یادآور شد:سهم ایران با اینکه از 10 کشور برتر جاذبه های تاریخی و فرهنگی است و هفدهمین کشور امن دنیا محسوب می شود، از رقم 1250 میلیارد دلاری که در گردشگری دنیا جابه جا شده بسیار ناچیز است.
 
معاون رئیس جمهوری همچنین شفاف سازی فضای رقابت در کشور، فراهم شدن زمینه فعالیت بخش خصوصی به معنای واقعی و بهره گیری از توان اعتباری مردم و بخش خصوصی خارجی و داخلی را از اقدامات و برنامه های دولت برای رونق گردشگری عنوان کرد.
 
وی تاکید کرد: برای رونق گردشگری در استان های کشور بویژه چهارمحال وبختیاری به عنوان قطب گردشگری، از سه بخش حمایت دولتی، توان بخش خصوصی و تسهیلات بانکی استفاده می شود.
 
سلطانی فر، ساماندهی زمانی و مکانی گردشگران در گردشگری داخلی و تقسیم سفرهای شهروندان در طول سال را از برنامه های اصولی دولت عناون کرد.
 
جمعی از فعالان بخش گردشگری نیز در این نشست، به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.