| کد خبر: 167241 |

◄ افزایش 20درصدی نرخ کرایه حمل در استان کرمان

نرخ کرایه بار در استان کرمان از سال ۹۴ تغییری نکرده و معمولاً بر اساس توافق صاحب بار و راننده انجام می‌شده است.

تین نیوز

مدیر‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ کرایه بار در استان کرمان از سال ۹۴ تغییری نکرده و معمولاً بر اساس توافق صاحب بار و راننده انجام می‌شد گفت: نرخ کرایه بار در استان کرمان ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، خداداد مقبلی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان پیرامون آخرین وضعیت اعتراض کامیون و ناوگان باربری در استان کرمان افزود: جلساتی در این رابطه با آن‌ها برگزار شد و تقریباً از اواخر دهه 80 که یارانه‌ها از سیستم بازار حذف شد، آزادسازی قیمت‌ها آغاز شد و یک رقابت در بازار به‌منظور ارتقای کیفیت خدمات‌دهی ایجاد شد.

مقبلی بابیان اینکه از سال 94 که آخرین نرخ نامه داده‌شده کرایه‌ها افزایش پیدا نکرده بود افزود: معمولاً کرایه تابع عرضه و تقاضا است و در حقیقت نرخ کرایه توافقی بین صاحب کالا و راننده است و در سال‌های گذشته هم از آنچه که زیاد بار نبود، خود راننده‌ها هم اصراری برافزایش کرایه بار نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در استان حدود 12 هزار و 400 ناوگان باری داریم که یک ناوگان بسیار پرتوان است خاطر‌نشان کرد: 60 درصد از ناوگان باری ما در معادن فعال هستند که حدود پنج هزار از ناوگان باری استان در شهرستان سیرجان است و هم اشتغال بسیار خوبی ایجاد کرده و هم در توسعه اقتصادی استان نیز بسیار اثرگذار است.

مقبلی بابیان اینکه در تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه امسال یعنی قبل از اعتراضات رانندگان، جلساتی با انجمن‌های مرتبط با رانندگان گذاشتیم گفت: در آن جلسات به این توافق رسیدیم که نرخ کرایه به 15 الی 20 درصد افزایش پیدا کند و این توافق را هم به مدیر‌کل سیاسی امنیتی استان اعلام شد تا به فرمانداری‌های سراسر استان اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه واقعیت این است که از اواخر فروردین‌ماه افزایش قابل محسوسی در قیمت روغن و لاستیک و سایر وسایل موردنیاز خودرو داشتیم و همین موضوع یکی از دلایل اعتراضات بود افزود: رانندگان معتقد بودند که با افزایش قیمت لوازم موردنیاز آن‌ها باید نرخ کرایه هم افزایش پیدا کند.

مدیر‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان بابیان اینکه در استان کرمان رانندگان خواستار ایجاد سامانه نوبت‌دهی برای رانندگان هم بودند تصریح کرد: ما یک‌ بار تجاری داریم و یک‌ بار هم برای توزیع سیمان است که سه کارخانه سیمان در سطح استان کرمان داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.