| کد خبر: 167080 |

◄ ۲۸۰۰ سند دریانوردی در استان هرمزگان صادر شد

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از صدور بالغ‌بر ۲۸۰۰ فقره سند دریانوردی طی دوماهه سال جاری در این استان خبر داد.

تین نیوز

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از صدور بالغ‌بر دوهزار و 800  سند دریانوردی طی دوماهه اول سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده ارزیابی و احراز شایستگی دریانوردان را یکی از فعالیت‌های اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی دانست و اظهار کرد: آزمون‌های مختلف شایستگی اعم از فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی به‌صورت ماهانه با نظارت اداره استانداردها و گواهینامه‌های دریانوردی در سطح استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی افزود: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای خردادماه جاری، ۴۵۰ نفر آزمون دریانوردی در این استان برگزارشده است که ۹۰ مورد در فروردین و ۳۶۰ مورد نیز در اردیبهشت به ثبت رسیده است.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: طی دو ماه نخست سال جاری، یک هزار و ۷۱۴ فقره گواهینامه دریانوردی صادرشده است که یک هزار و ۴۹۲ فقره گواهینامه اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) و ۲۲۲ فقره مربوط به گواهینامه‌های جانبی(آموزش‌های جنبی ازجمله در مباحث ایمنی) بوده است.

مکی‌زاده همچنین از صدور ۶۴۵ فقره شناسنامه دریانوردی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: تمامی دریانوردان براساس کنوانسیون سازمان جهانی کار(ILO) باید برای فعالیت حرفه‌ای خود شناسنامه دریانوردی داشته باشند.

این مقام مسئول از راه‌اندازی سامانه جامع ارائه خدمات اینترنتی دریانوردان در استان هرمزگان برای نخستین بار در سطح بنادر کشور سخن به میان آورد و گفت: ازاین‌پس، دریانوردان می‌توانند با مراجعه به این سامانه در وب‌سایتwww.Shahidrajaeeport.pmo.ir  ضمن دسترسی به درگاه جامع خدمات الکترونیکی، تمامی امور مربوط به آزمون‌ها و صدور اسناد دریانوردی شامل ثبت‌نام اینترنتی، دریافت نتایج، درخواست اینترنتی صدور گواهینامه‌ها و شناسنامه دریانوردی و پیگیری آن اقدام کرده و یا اطلاعات و اخبار لازم را از این مسیر، دریافت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.