| کد خبر: 167060 |

◄ تجمع رانندگان آژانس مقابل فرمانداری در اعتراض به افزایش قیمت طرح‌ترافیک

قیمت مجوز طرح ترافیک برای آژانس‌های کرایه در سال 97 به 45 میلیون ریال رسیده که نسبت به قیمت 6میلیون ریالی سال 96 رشد بسیار چشمگیری داشته است.

تین نیوز

قیمت مجوز طرح ترافیک برای آژانس‌های کرایه در سال 97 به 4.5 میلیون تومان رسیده که نسبت به قیمت 6میلیون ریالی سال 96 رشد بسیار چشمگیری داشته است. به همین دلیل تعدادی از رانندگان آژانس در مقابل ساختمان فرمانداری دست به تجمع اعتراض‌آمیز زدند.

به گفته این رانندگان، توسعه تاکسی‌های اینترنتی و افزایش قیمت طرح ترافیک باعث شده تا فعالیت این افراد هیچ توجیه اقتصادی نداشته باشد. در سال گذشته از مجموع 1500 تاکسی‌تلفنی رسمی شهر تهران، نزدیک به نیمی از آنها تعطیل‌ شده‌اند.

قیمت تاکسی‌های استارتاپی در مقایسه با تاکسی‌تلفنی‌ها که به شکل سنتی‌تر فعالیت دارند کم‌تر و خدمات‌رسانی آنها از نظر شهروندان بهتر و منظم‌تر اعلام‌شده که همین، سبب گرایش هرچه بیشتر مردم به این نوع کسب‌وکار نوین شده است.

ساعتی پس‌ از این تجمع، غلامحسین آرام معاون فنی عمرانی فرماندار تهران در جمع نمایندگان رانندگان آژانس‌ها حاضر شد و با دعوت از آنان به نمازخانه فرمانداری اظهاراتشان را شنید.

آرام گفت: خواسته رانندگان تاکسی‌تلفنی درباره هزینه طرح ترافیک منطقی است و موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

او ادامه داد: در چند روز آینده با پیگیری‌های فرمانداری موضوع دنبال خواهد شد و رانندگان می‌توانند کارت شارژهای اینترنتی خود را به همان مبلغ سال گذشته شارژ کنند و منتظر افزایش حداکثر 10 تا 15 درصدی قیمت (تورم سالانه) باشند چون موضوع را به این شکل در دست پیگیری داریم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، عیسی فرهادی فرماندار تهران در این زمینه گفت: مطالبه معترضان به افزایش طرح ترافیک تاکسی‌های تلفنی قانونی است و فرمانداری نیز این موضوع را با شهرداری مکاتبه کرده است.

فرهادی افزود: منتظر پاسخ معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران هستیم و معاون فنی عمرانی فرمانداری مأمور پیگیری این موضوع شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.