| کد خبر: 167057 |

◄ اراضی رهاشده بنادر در اختیار شهرها قرار گیرند

بنادر در توسعه شهرهای بندری اثر گذار هستندو توسعه بنادر و شهرهای بندری باید همسو شود.

تین نیوز

مدیرکل راهبردی و هدایت طرح‌های بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران، تأکید کرد: با توجه به اینکه بنادر در توسعه شهرهای بندری اثرگذاری بالای دارند، می‌توان به‌صورت حداکثری از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدمهدی نوروزیان در ارتباط با طرح «تعامل شهر و بندر» که به‌صورت تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت بازآفرینی شهری ایران مدنظر قرارگرفته است، اظهار کرد: طرح تعامل شهر و بندر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی است و شرکت بازآفرینی شهری ایران سعی دارد با کمک این سازمان، موجبات توسعه هم‌زمان شهر و بندر را رقم بزند.

وظایف تعریف‌شده در تفاهم‌نامه «تعامل شهر و بندر»

وی با بیان مسائل در نظر گرفته‌شده بر اساس تفاهم‌نامه مربوط به طرح «تعامل شهر و بندر»، عنوان کرد: دو شهر بندری به‌صورت پایلوت جهت مطالعه هم‌زمان عوامل توسعه عوامل شهر و بندر انتخاب می‌شوند و نتیجه آن به‌عنوان شرح خدمات ویژه برای توسعه شهر و بندر تعریف خواهد شد.

مدیرکل راهبردی و هدایت طرح‌های بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: تهیه شرح خدمات توسعه شهر و بندر به‌منظور برنامه‌ریزی، اشتراک‌گذاری بانک اطلاعات بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت بازآفرینی شهری ایران و تعریف زمینه‌های تعامل شهر و بندر ازجمله وظایفی است که در تفاهم‌نامه یادشده مدنظر قرارگرفته است.

مسائل راه و شهرسازی به هم گره‌خورده است

وی با تأکید بر اینکه راه و شهرسازی دو پدیده‌ای هستند که مسائلشان به یکدیگر گره‌خورده و توسعه هرکدام درگرو توسعه دیگری است، خاطرنشان کرد: بنادر در توسعه شهرهای بندری بسیار اثرگذار است و باید از ظرفیت بنادر و اراضی ناهمگون اطراف بنادر در خدمت توسعه شهری استفاده کنیم.

مدیرکل راهبردی و هدایت طرح‌های بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران، بندر را بخشی از شهر دانست و اظهار کرد: در تمامی کشورهای بندری دنیا، از پتانسیل بنادر در جهت توسعه شهر استفاده می‌شود.

اراضی «قهوه‌ای» بنادر در اختیار شهرها قرار گیرند

وی افزود: باید بدانیم که  چالش‌های شهر چندبعدی است و بنادر این ظرفیت رادارند که از پتانسیل آن‌ها در جهت حل چالش‌های شهری به نحو مطلوب بهره برد، بنابراین باید اراضی رهاشده (اراضی قهوه‌ای) بنادر در اختیار شهر قرار گیرند و مرز بین شهر و بندر از بین برود. اتفاقی که به‌طور حتم هم در توسعه شهری و هم در وضعیت اقتصادی بندر اثرگذار است.

لزوم توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به مسائل زیست‌محیطی

نوروزیان با تأکید بر بهره‌مندی ساکنان بنادر از مزایای اقتصادی این نقاط، گفت: علاوه بر این سازمان بنادر و دریانوردی باید به‌طور ویژه مسائل زیست‌محیطی را مدنظر قرار دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.