| کد خبر: 167021 |

◄ ترمینال جنوب به شرق میدان راه‌آهن منتقل می‌شود

براساس مذاکراتی که با مدیران راه‌آهن داشته‌ایم، قرار است پروژه انتقال ترمینال جنوب به ضلع شرقی راه‌آهن را کلید بزنیم.

تین نیوز

ترمینال جنوب به ضلع شرقی میدان راه‌آهن منتقل می‌شود.

هادی زبده شهردار منطقه ۱۶ با اعلام این خبر گفت: براساس مذاکراتی که با مدیران راه‌آهن داشته‌ایم، قرار است پروژه انتقال ترمینال جنوب به ضلع شرقی راه‌آهن را کلید بزنیم.

زبده بابیان اینکه در سال‌های گذشته بحث‌های بسیاری درخصوص انتقال ترمینال جنوب به خارج از شهر مطرح شد، اظهار کرد: براساس آمارها روزانه ۳۰ هزار نفر و ماهیانه یک‌میلیون نفر از خدمات ترمینال جنوب استفاده می‌کنند؛ همین امر نشان می‌دهد ترمینال در کنار تمامی آسیب‌های اجتماعی که در اطراف آن دیده می‌شود، یکی از ظرفیت‌های قابل‌توجه تهران است.

او با تأکید براینکه انتقال ترمینال جنوب به خارج از شهر دردی را دوا نمی‌کند و در این میان باید به دنبال راهکار عملی بود، گفت: یکی از راهکارها که در جلسه با مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح شد، انتقال ترمینال جنوب به ضلع شرقی راه‌آهن تهران است. زمینی هم به وسعت ۲۰ هکتار در محدوده راه‌آهن وجود دارد که در پهنه مرکز تجارت جهانی است و در صورت تأمین بودجه و توافق میان شهرداری تهران و راه‌آهن این انتقال صورت می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، شهردار منطقه ۱۶ با اعلام اینکه مدیران راه‌آهن از پیشنهاد شهرداری تهران برای احداث ترمینال طبقاتی استقبال کرده‌اند، عنوان کرد: با انتقال ترمینال جنوب به زمین جنب راه‌آهن موضوع حمل‌ونقل یکپارچه تا حدی محقق و از حجم تردد در محدوده کاسته می‌شود. ضمن اینکه شیوه کنترل محیط ترمینال ساماندهی شده و وضعیت بروز آسیب‌های اجتماعی در محدوده ترمینال کمی بهبود پیدا می‌کند.

ترمینال جنوب به دلیل حجم بالای تردد یکی از عوامل اصلی ترافیک در منطقه است. این ترمینال که در سال 1353 ساخته‌شده است اولین و بزرگ‌ترین پایانه مسافربری تهران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.