| کد خبر: 167013 |

◄ کوتاهی‌های صنف کامیون‌داران مشکل اصلی است

مشکلاتی که از گذشته در صنف کامیون داران وجود داشته در یک ماه اخیر به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت دلار جدی‌تر شد و باعث شد هفته گذشته، جمعی از کامیون داران در استان اصفهان و برخی نقاط کشور در تجمعاتی خواهان رسیدگی به مشکلات صنفی خود باشند.

تین نیوز

مشکلاتی که از گذشته در صنف کامیون‌داران وجود داشته در یک ماه اخیر به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت دلار جدی‌تر شد و باعث شد هفته گذشته، جمعی از کامیون‌داران در استان اصفهان و برخی نقاط کشور در تجمعاتی خواهان رسیدگی به مشکلات صنفی خود باشند.

به گزارش تین‌نیوز، آن‌ها پایین بودن نرخ کرایه، نبود بار، نرخ بالای بیمه، گرانی قطعات یدکی و نبود عدالت در توزیع بار در بنادر و مجتمع‌های بزرگ تولیدی را از مهم‌ترین مشکلات صنفی خود اعلام کردند.

وجود همه مشکلات در صنف کامیون‌داران دور از ذهن نیست و می‌توان جانب حق را به این قشر زحمت‌کش و به جرأت می‌توان گفت که تنها دلیل بروز این مشکلات مربوط به کوتاهی‌های صنف کامیون‌داران است که باعث شده کاسه صبر آن‌ها لبریز شود.

اینک که نرخ دلار افسارگسیخته است نباید انتظار داشت که کامیون‌داران با نرخ کرایه سال گذشته، بار را جابه‌جا کنند. به‌طور مثال، هر کامیونی که در جاده در حال جابه‌جایی بار به اقصی نقاط کشور است به‌طور متوسط هرماه یک‌بار، بایستی لاستیک‌های آن تعویض شوند و در حال حاضر، قیمت هر حلقه لاستیک ماشین سنگین نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش قیمت داشته است و این تنها بخشی از هزینه‌ها است که بر عهده کامیون‌داران است و دیگر نباید انتظار داشت که کامیون‌داران نسبت به شرایط موجودی که برای آن‌ها به وجود آمده است بی‌تفاوت باشند.

به گزارش تیتر برتر، برای حل مشکل کامیون‌داران افزایش قیمت 20 درصدی نرخ کرایه‌ها از سوی کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشوری‌اید اعمال شود و از طرفی هم اداره تعزیرات حکومتی بر روی قیمت کالاهای موردنیاز کامیون‌داران نظارت کافی داشته باشند و دولت نیز باید که به موضوع حل مشکلات کامیون‌داران به‌صورت جدی ورود پیدا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.