| کد خبر: 167006 |

◄ آمار دقیقی از تلفات ساخت پروژه‌های شهری وجود ندارد

کسی نمی‌داند تاکنون چند کارگر در تونل‌های مترو تهران جان خود را از دست داده‌اند. در دو دوره گذشته شورای شهر تهران دارای فراکسیون کارگری بوده است، اما متاسفانه هیچ‌گاه تعداد تلفات کارگری در پروژه‌های عمرانی از سوی این فراکسیون دنبال نشده است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران از نبود آمار دقیق در ارتباط با تلفات ساخت پروژهای شهری به ویژه در تونل‌های مترو خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، افشین حبیب‌زاده اظهار کرد: کسی نمی‌داند تاکنون چند کارگر در تونل‌های مترو تهران جان خود را از دست داده‌اند. در دو دوره گذشته شورای شهر تهران دارای فراکسیون کارگری بوده است، اما متاسفانه هیچ‌گاه تعداد تلفات کارگری در پروژه‌های عمرانی از سوی این فراکسیون دنبال نشده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حفظ جان کارکنان بخش اجرائی پروژه‌های شهری، تصریح کرد: از تلفات جانی پروژه‌های عمرانی اماری در دست نیست و این در حالی است که  برخی از کانال‌های خبری از آمار بالای تلفات جانی در خط 6 متروی تهران خبر می‌دهند ولی فراکسیون کارگری شورای شهر تهران خبری از این اتفاقات و آمار در دست ندارد.

حبیب‌زاده با تاکید بر رعایت موضوع ایمنی در عملیات‌های عمرانی که از اولویت‌های مدیریت شهری است، افزود: متاسفانه آمار مدونی از تلفات کارگری رخ داده در پروژه‌های عمرانی از جمله در محل احداث خطوط  مترو وجود ندارد و گزارش رسمی درباره میزان تلفات نیز در این باره منتشر نشده است.

وی با اشاره به این‌که تمامی مطالبات کارگران در شورای شهر پیگیری می‌شود و موضوع ایمنی کارگران نیز از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد، افزود: یکی از کانال‌های خبری حوزه شهری در گزارشی عنوان کرده بود که در خط 6 مترو تهران 14 کارگر بر اثر حوادثی چون ریزش سگمنت، ریزش دیواره یا سقوط مصالح  جان خود را از دست داده‌اند ولی گزارش موثقی در این خصوص به شورای شهر تهران نرسیده است و لذا تائید یا رد این گزارش منوط به بررسی دقیق موضوع از سوی فراکسیون کارگری شورای شهر خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.