| کد خبر: 166971 |

◄ امارات تا 6 سال دیگر به شبکه ریلی خلیج‌فارس متصل می‌شود

به محض اینکه ریل‌گذاری در دو مرحله به پایان برسد، شبکه ریلی امارات از غرب تا مرز عربستان سعودی، ابوظبی، دبی، فجیره و مرز عمان گسترش خواهد یافت و به عنوان بخشی از راه‌آهن خلیج فارس، به طول دوهزار و 177 کیلومتر، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

اتحادیه ریلی امارات متحده عربی که کار توسعه، ساخت و ساز و راه‌اندازی شبکه ملی حمل‌ونقل مسافری و  ملی این امیرنشین را انجام می‌دهد؛ قرارداد مشاوره مدیریت پروژه‌ای تحت عنوان «گسترش شبکه ریلی قطر» را به گروه «اگیس» فرانسه سپرد.

به گزارش گروه بین الملل تین‌نیوز، «اگیس»، یک گروه مهندسی و مشاوره‌ای بین‌المللی در فرانسه است که در حوزه حمل‌ونقل فعالیت دارد. این شرکت قرار است برای گسترش شبکه ریلی امارات و ایجاد 264 کیلومتر ریل برای اتصال دو شهر «الرویس» (Ruwais) و «حبشان» (منطقه‌ای نفت‌خیز در جنوب غربی امارات متحده عربی) همکاری کند.

این اتحادیه قصد ریل‌گذاری بیش از 600 کیلومتر در مرحله اول و 250 کیلومتر در مرحله دوم را دارد. به محض اینکه ریل‌گذاری در دو مرحله به پایان برسد، شبکه ریلی امارات از غرب تا مرز عربستان سعودی، ابوظبی، دبی، فجیره و مرز عمان گسترش خواهد یافت و به عنوان بخشی از  راه‌آهن خلیج فارس، به طول دوهزار و 177 کیلومتر،  مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

طبق پیش‌بینی‌ها این پروژه در سال 2024 به بهره برداری خواهد رسید و گروه «اگیس» وظیفه نظارت بر مراحل کار اعم از طراحی اولیه و روند ساخت و ساز را به عهده خواهد داشت.

این پروژه در ژانویه سال 2016 با توجه به سقوط قیمت نفت معلق شده بود.

منبع: ریل‌ژورنال

ترجمه: مونا قلیچ‌خانی

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.