| کد خبر: 166882 |

◄ تأثیر مثبت رویکرد جدید سازمان بنادر در چابهار

رویکردهای جدید سازمان بنادر و دریانوردی باعث تحول در بندر شهیدبهشتی چابهار شده است. دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان بابیان این مطلب گفت: رونق اقتصادی در این منطقه فعالیتی ضروری برای ایران به‌شمار می‌رود.

تین نیوز

رویکردهای جدید سازمان بنادر و دریانوردی باعث تحول در بندر شهیدبهشتی چابهار شده است. دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان بابیان این مطلب گفت: رونق اقتصادی در این منطقه فعالیتی ضروری برای ایران به‌شمار می‌رود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار سیستان و بلوچستان در آیین امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهیدبهشتی چابهار که روز گذشته در محل ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد،  ضمن تقدیر از محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل توجه ویژه به بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: چابهار علاوه‌بر داشتن موقعیتی استراتژیک و ظرفیت‌های توریستی از غنای بالای در حوزه کانی و معدن برخوردار است.

محبی با اشاره به اینکه امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهیدبهشتی چابهار، دو پروژه بسیار مهم برای منطقه هستند، گفت: باید از ظرفیت کانی‌های موجود در منطقه استفاده کنیم و اگر بتوانیم در اکتشافات موفق عمل کنیم قطعاً شرایط مطلوب‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

او افزود: باید زیرساخت‌های حمل‌ونقلی بیشتری را ایجاد کنیم و با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زمینه اشتغال‌زایی برای جوانان را رقم بزنیم.

عبدالغفور ایران‌نژاد در این مراسم، اظهار کرد: نگاه مثبتی به استان سیستان و بلوچستان وجود دارد و باید به‌منظور رونق اقتصادی منطقه، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در دستور کار قرار گیرد.

او ضمن تقدیر از عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: درحال حاضر بستر برای سرمایه‌گذاری در چابهار فراهم‌شده است و چینی‌ها نیز برای سرمایه‌گذاری به این منطقه آمده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین کاهش تعرفه‌ها کالا و کشتی توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر کشور به‌ویژه بندر شهید بهشتی چابهار را از اقدامات درخور به‌منظور افزایش میزان ترانزیت و ترافیک کالا دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.