| کد خبر: 166795 |

◄ درخواست رانندگان از فرمانده نیروی انتظامی برای تغییر رویه نیروهای پلیس

رانندگان و فعالان بخش‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی، خواستار تغییر رویه نیروهای پلیس در برخود با تخلفات جزئی رانندگی شدند.

تین نیوز

رانندگان و فعالان بخش‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی، خواستار تغییر رویه نیروهای پلیس در برخود با تخلفات جزئی رانندگی شدند.

به گزارش تین‌نیوز، در نامه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی خطاب به سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» منتشر شده، آمده است: احتراماً مستحضرید که رسالت اصلی اداره راهنمایی و رانندگی همانطور که از نامش پیداست راهنماییِ رانندگان و همچنین ارتقای سطح کیفی رانندگی در کشور است و البته برای این مهم اهرم‌های مختلفی نیز در اختیار دارد که متاسفانه اهم آن،  برخورد و « جریمه نقدی» است.

در ادامه این نامه تاکید شده است: اما متاسفانه آنچه که از ظاهر امر برداشت می‌شود دور شدن این اداره از رسالت اصلی خود و رفتن به سمت «درآمدزایی» است که همین امر باعث تلخ شدن لذت سفر در کام مسافران و هموطنان شده است. 

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: پلیس محترم به‌جای این‌که در شهر و خارج از شهر در نقاط پرترافیک یا پرخطر و حادثه‌ساز مستقر باشد و به رسالت راهنمایی خود و باز نمودن مسیرها بپردازد، در برخی موارد اماکن راحت و بعضا مخفیگاه‌هایی را صرفا برای مچ ‌گیری و اعمال جریمه رانندگان انتخاب می‌نماید که این کار، هم دور از انصاف و هم دور از شان یک پلیس است.

در این نامه همچنین آمده است: آنچه که مردم از شما تقاضا و به شما پیشنهاد دارند اجرای «طرح تذکر» است. توضیح آن طرح اینست که با توجه به هوشمند بودن کارت‌های گواهینامه، سامانه‌ای تدوین شود تا برای تخلفات عادی و غیر حرفه‌ای مثلا بالا بودن سرعت راننده به میزان کمی از سرعت مجاز و یا نبستن کمربند و هرگونه تخلف غیر جدی و غیر حادثه‌ساز دیگر، به‌جای این‌که بلافاصله اهرم «جریمه» را به وسط کشانده و کام هموطنان را تلخ نماییم، در آن سامانه برای بار اول تا مدت خاصی با ذکر تخلف مربوطه «اخطار و تذکر»  ثبت شود تا در صورت تکرار آن تخلف توسط راننده در مدت تعیین شده این بار توسط مامور دیگر، جریمه نقدی اعمال گردد.

در ادامه این نامه تاکید شده است: اگر این چنین شود بسیاری از رانندگان که قطعا به صورت غیرعمد و مثلاً برای ۵ یا ۱۰ کیلومتر سرعت غیرمجاز و یا نبستن یک کمربند و یا ندیدن تابلویی مرتکب تخلفی شده‌اند، برای ادامه مسیر دقت لازم را خواهند داشت و این‌چنین، هم مردم رضایت لازم را خواهند داشت و هم پلیس به وظیفه خود و همچنین شرع اسلام عمل کرده است، زیرا اسلام موکدا به «تذکر و سفارش به اصلاح» تاکید دارد و تنبیه و برخورد را به مراحل بعد موکول کرده است و اگر خیر، نگاه ما به قضایا نگاه «درآمد زایی»شد ، وضع همین خواهد بود که با کوچکترین تخلف از جانب یک راننده، ماموران پلیس با گذاشتن هزار منت بر سر وی، او را به مبلغی مثلا پایین‌تر از نظر قانون جریمه خواهند نمود.

در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان شده است: البته قبول داریم این طرح هرگز نباید شامل حال متخلفانی که با حرکات حادثه‌ساز و یا سرعت‌های کذایی و هرگونه عمل دیگر موجب نا امنی جاده‌ها و خیابان‌های کشور می‌شوند ( و به راحتی نیز قابل تمییز و تشخیص هستند) بشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    بنده متحیر هستم از اینکه مردم ما در صف مهاجرت به کشورهایی هستند که حتی چند کیلومتر رانندگی با سرعتی بیش از سرعت مجاز، جرایم کمرشکن و خانمانسوز دارد. حالا از پلیس میخواهند همین اعمال قانون ضعیف و نصفه و نیمه را هم انجام ندهد. وای برما !