| کد خبر: 166392 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ نیمی از خودروهای حمل‌ونقل عمومی فرسوده‌اند؛ نوسازی مینی‌بوس فراموش شده بود

در حال حاضر از 450 هزار دستگاه خودروی حمل‌ونقل عمومی در بخش بار و مسافر ، 250 هزار دستگاه فرسوده هستند که باید هر چه زودتر اقدام به نوسازی این خودروهای فرسوده کنیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود آغاز طرح نوسازی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به نوسازی بخش مینی‌بوس اهمیت داده نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عبدالهاشم حسن‌نیا در مراسم  تحویل ٥٠٠دستگاه خودروی مینی‌بوس ایسوزو از محل نوسازی ناوگان فرسوده و اشتغال‌زایی به تشریح آخرین وضعیت اجرای این طرح از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت..

معاون وزیر راه و شهرسازی با توضیح اینکه 90 درصد کار حمل‌ونقل در هر دو بخش مسافری و باری از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود، گفت: این رقم نشان می‌دهد که امنیت کشور به وضعیت کامیون‌ها و هم‌چنین اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های ما ارتباط نزدیکی دارد.

وی با توضیح اینکه در حال حاضر 600 هزار راننده در بخش حمل‌ونقل عمومی فعال هستند، ادامه داد: با وجود آغاز طرح نوسازی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به نوسازی بخش مینی‌بوس اهمیت داده نمی‌شد.

وی خبر داد: در قرارداد اخیر نوسازی 20 هزار دستگاه خودروی حمل‌ونقل عمومی گردش مالی پنج هزار میلیارد تومانی ایجاد می‌‌شود که این طرح با حمایت بانک کارآفرین و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام خواهد شد و  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محل منابع خود بابت ارائه تسهیلات به طرح‌های نوسازی ناوگان یارانه سود تسهیلات می‌پردازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین با توضیح اینکه لازم است نوسازی در بخش مسافری بیشتر موردتوجه قرار گیرد به تلاش سازمان برای توسعه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 18 هزار کیلومتر شبکه آزادراهی و بزرگراهی داریم  است که در 2 الی 3 سال آینده به 20 هزار کیلومتر افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: در حال حاضر از 450 هزار دستگاه خودروی حمل‌ونقل عمومی در بخش بار و مسافر، 250 هزار دستگاه فرسوده هستند که باید هرچه زودتر اقدام به نوسازی این خودروهای فرسوده کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.