| کد خبر: 166335 |

◄ همکاری ریلی ایران و ایتالیا افزایش می‌یابد

معاون پروژه‌های بین‌الملل راه‌آهن ایتالیا آمادگی تعهد با همکاری بیشتر با راه‌آهن ایران را اعلام کرد.

تین نیوز

معاون پروژه‌های بین‌الملل راه‌آهن ایتالیا آمادگی تعهد  با همکاری بیشتر با راه‌آهن ایران را اعلام کرد.

‌ به گزارش تین‌نیوز،  نینو چینگولان در مراسم اختتامیه دوره‌های آموزشی بین‌المللی ریلی که با همکاری راه‌‌آهن‌های ایران و ایتالیا در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد گفت: این پروژه آموزشی به پایان رسید اما سرآغازی برای همکاری‌های بیشتر ریلی ایران و ایتالیا است.

او  آموزش را لازمه رشد دانست و گفت: در این دوره آموزشی ما نه تنها اطلاعات فنی و مباحث صنعت ریلی را تبادل کردیم بلکه ازنظر فرهنگی نیز تبادلاتی بین دو کشور انجام شد.

نینو چینگولان» ادامه داد: به‌عنوان نماینده راه‌آهن ایتالیا اعلام می‌کنم که آماده تعهد همکاری بیشتر با راه‌آهن ایران هستیم و این اقدام موجب تداوم پروژه‌های بعدی است.

معاون پروژه‌های بین‌الملل راه‌آهن ایتالیاگفت: این پروژه آموزشی پروژه موفقی بود، از نظر مالی چندان بزرگ نبود اما به دستاوردهای بزرگی منتج شد و خصوصاً در بحث انتقال دانش فنی موفق بود.

معاون آموزش دانشکده مهندسی راه‌آهن‌ نیز گفت: از بهمن 94 تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی ایران و وزارت زیرساخت و حمل‌ونقل ایتالیا امضا شد هم‌زمان بین راه‌آهن‌های ایران و ایتالیا نیز توافقنامه‌ای به امضا رسید و خردادماه 95 پیشنهاد برگزاری 18 دوره تخصصی توسط را‌ه‌آهن ایتالیا ارائه شد.

مسعود یقینی بابیان اینکه در اولین مرحله پروژه، شرکت راه‌آهن 1353 داوطلب به دانشگاه معرفی کرد گفت: در این پروژه 52 هزار نفر ساعت آموزش در22 دوره در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد .

او گفت: از بهمن‌ماه 95 دانشگاه علم و صنعت وارد مذاکره با راه‌آهن ایران برای اجرای این دوره‌ها شد هم‌زمان از فروردین 96 تا تیرماه 96 مذاکراتی با راه‌آهن ایتالیا داشتیم و 20 تیرماه 96 عقد قرارداد انجام شد.

او در ادامه توضیح داد: یکی از این قراردادها بین راه‌آهن ایران و دانشگاه علم و صنعت و دیگری بین راه‌آهن ا‌یتالیا‌ و دانشگاه علم صنعت بود، همچنین هم‌زمان تفاهم‌نامه سه جانب‌های بین سه طرف در حوزه آموزش به امضا رسید.

مراسم اختتامیه دوره‌های آموزشی بین‌المللی ریلی که با همکاری راه‌‌آهن‌های ایران و ایتالیا در دانشگاه علم و صنعت امروز با حضور مدیرعامل راه‌آهن‌،‌ مسئولان راه‌آهن ایتالیا و رؤسای دانشکده راه‌آهن و دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.