| کد خبر: 166334 |

◄ عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شمالی اراک آغاز شد

عملیات اجرایی پل تقاطع شازند در ابتدای آزادراه اراک- خرم‌آباد آغاز شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از آغاز عملیات اجرایی پل تقاطع شازند در ابتدای آزادراه اراک-خرم‌آباد خبر داد و گفت:‌ با احداث این تقاطع ترافیک جنوب کشور به آزادراه کنارگذر شمالی اراک منتقل می‌شود و موجب کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیرالله خادمی افزود:‌ علی‌رغم محدودیت‌هایی که در منابع و بودجه احداث زیرساخت‌ها وجود دارد، دولت با همکاری بخش خصوصی توانسته است اقدامات مهمی درزمینهٔ توسعه شبکه آزادراهی کشور انجام دهد.

وی افزود: برنامه‌ریزی  وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه در سال ۹۷ در راستای توسعه شبکه  آزادراهی کشور قرارگرفته است که در همین راستا با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شمالی اراک آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر همکاری دولت و بخش خصوصی در احداث این آزادراه خاطرنشان کرد:‌ آزادراه کنارگذر شمالی اراک با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت احداث خواهد شد  و هزینه ساخت آن ۳۶۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

خادمی طول این آزادراه را ۶۵ کیلومتر اعلام و عنوان کرد: ‌این آزادراه حدفاصل مالک‌آباد تا سه‌راهی شازند در شش خط عبوری طراحی‌شده و ۳۶ ماه دوره مطالعات اولیه آن به طول انجامیده است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احداث آن ظرف مدت سه سال به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: طبق مطالعات انجام‌شده حجم ترافیک روزانه در سال اول بهره‌برداری ۱۲ هزار و ۹۱۶ وسیله نقلیه محاسبه‌شده است.

آغاز عملیات اجرای تقاطع شازند در آزادراه اراک- خرم‌آباد

 معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پل تقاطع شازند در ابتدای آزادراه اراک- خرم‌آباد است خبر داد و گفت:‌ با احداث این تقاطع ترافیک جنوب کشور به آزادراه کنارگذر شمالی اراک منتقل می‌شود و موجب کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی خواهد شد.

خادمی شهر اراک را یکی از قطب‌های صنعتی کشور دانست و گفت: احداث این تقاطع ازنظر رعایت اصول پدافند غیرعامل در استان و هدایت ترافیک به سمت کنارگذر شمالی اراک بسیار حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.