| کد خبر: 166329 |

◄ آخوندی: «ایرباس» تحت فشار آمریکا تصمیم نگیرد

عباس آخوندی در خصوص تصمیم آمریکا برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران عنوان کرد: ما از اروپا انتظار داریم که مستقل از آمریکا تصمیم بگیرد.

تین نیوز

پس از اینکه به دنبال تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد مجوز فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران لغو می‌شود‎، وزیر راه و شهرسازی در سخنانی عنوان کرد که اروپا باید به قراردادهایی که با ایران بسته است پایبند باشد.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی در خصوص تصمیم آمریکا برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران عنوان کرد: ما از اروپا انتظار داریم که مستقل از آمریکا تصمیم بگیرد.

وی افزود: اروپا باید به قراردادهای خود و تضامینی که داده است پایبند باشد.

وزیر راه و شهرسازی به مذاکرات ظریف با اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: باید منتظر نتیجه نهایی این مذاکرات باشیم و سپس اظهارنظر قطعی کنیم.

آخوندی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت هواپیماهایی که کار ورود آن به کشور تمام شده است، توضیح داد: در راستای این امر بحث‌هایی انجام شده اما باید از اقداماتی که انجام گرفته صحبت کرد نه از کارهای در دست اقدام.

اخیراً مشاور وزیر راه و شهرسازی از احتمال ورود چند فروند ای تی آر  خبر داده است و در ادامه افزوده است که با ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر تماس گرفتیم. تاکنون ای‌تی‌آر به درخواست ما پاسخ داده و انتظار داریم در هفته جاری از دو شرکت دیگر هم جواب دریافت کنیم. بر اساس جواب این شرکت‌ها برای تحویل هواپیما تصمیم خواهیم گرفت. طبیعی است که اگر جواب آن‌ها به این‌گونه باشد که می‌توانند با جابجایی نوبت‌ها که در خیلی موارد معمول است، هواپیماهایی به ما تحویل دهند، ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.