| کد خبر: 166325 |

◄ افزایش ۴درصدی جابجایی کالا در بنادر تجاری هرمزگان

گزارش از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان مربوط به دوره یک‌ماهه نخست سال ۹۷ ارائه شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۸ میلیون تن انواع کالا و ترابری ۳,۸ میلیون نفر- سفر در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری و مسافری این استان طی نخستین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله‌مراد عفیفی‌پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان مربوط به دوره یک‌ماهه نخست سال ۹۷ اظهار کرد: طی این مدت، درمجموع ۸ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۵۱۳ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به افزایش ۴,۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام‌شده، ۵ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۹۰ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۳ میلیون و ۴۲ هزار و ۲۲۳ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

افزایش ۱۵,۴درصدی صادرات غیرنفتی

به گفته عفیفی‌پور، طی یک‌ماهه نخست سال جاری، بالغ‌بر ۲ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۳۲۵ تن انواع کالاهای غیرنفتی از طریق بندرها هرمزگان صادر شد که شاهد رشد ۱۵,۴ درصدی، در این بخش از عملیات بندری بودیم.

وی از واردات ۶۷۵ هزار تن و کابوتان ۸۴۶ هزار و ۷۹۶ تن ازاین‌گونه کالاها خبر داد و افزود: همچنین، بالغ‌بر ۲۴۵ هزار تن کالای غیرنفتی، ترانشیپ و بیش از ۴۲۴ هزار تن نیز ترانزیت شد.

رونق ترانزیت و کاپوتاژ نفتی در بنادر 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده‌های نفتی طی یک‌ماهه سال جاری را یک‌میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۲۰ تن با رشد ۷,۶درصدی اعلام کرد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ یک‌میلیون و۶۶۵ هزار و ۳۱۰ تن ازاین‌گونه محموله‌ها به ثبت رسید که رشد ۲۱.۵درصدی داشته است.

وی همچنین اضافه کرد: ۱۷۸ هزار و۳۳۷ تن فرآورده نفتی نیز وارد بنادر این استان شد که کاهش ۲۷درصدی داشته است.

این مقام مسئول همچنین از رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی با حجمی معادل یک هزار و ۸۵۶ تن خبر داد.

جابجایی ۱۷۴۰۰۰ کانتینر در پیشرفته‌ترین بندر ایران

وی با اشاره به بهره‌مندی استان هرمزگان از پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور، خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۱۷۳ هزار و ۸۰۷ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد .

ثبت تردد بیش از ۴۶۰۰ فروند شناور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی فروردین‌ماه سال جاری را ۴ هزار و ۶۴۲ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴۹۳ فروند مربوط به کشتی‌های بالای هزار تن و ۴ هزار و ۱۴۹ فروند از شناورهای پهلوگرفته در این بندرها، زیر هزار تن وزن داشته است.

ترابری ۳,۸ میلیون نفر سفر دریایی

عفیفی پور در پایان اهمیت و جایگاه مهم استان هرمزگان به‌عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران را نیز یادآور شد و گفت:  از آغاز سال جاری تا ابتدای اردیبهشت‌ماه، ترابری ۳ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۳۶۵ نفر سفر در پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.