| کد خبر: 166320 |

رواج شیوه‌های جدید تبلیغات در وسایل حمل‌ونقل عمومی

◄ تابلوهای گمنام تبلیغات شهری

خیلی طول نکشید. شاید کمتر از یک دقیقه. خیلی ساده و راحت اطلاعات کارت تبلیغاتی که در قسمت پشتی صندلی یکی از اتوبوس‌های شهری گذاشته شده بود، از تیررس تعدادی از مسافران خانم دور نماند و مشتری‌های جدیدی برای آرایشگاهی جذب شد. راحت‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین شیوه تبلیغات. خیلی ساده و کم دردسر. نه سختی‌های شرکت در مناقصه‌های رنگارنگ برای گرفتن تابلوهای شهری را داشت و نه پخش تراکت و برچسب‌های تبلیغاتی که توزیعشان در سطح شهر در بیشتر مواقع پیگردهای قانونی دارند.

تین نیوز

چکاوک ابراهیمی: «قیمت‌هاش خیلی خوبه، نه؟»

«می‌شه منم ببینم.»

«خانم؛ کوتاهی مو رو چند زده؟»

«ببخشید می‌شه نگاه کنی ببینی کارت دیگه‌ای هست؟»

صبر کن... فکر کنم یکی دیگه هم دیدم... نه نیست... اشکال نداره من شماره رو برمی‌دارم، کارت مال شما. 

خیلی طول نکشید. شاید کمتر از یک دقیقه. خیلی ساده و راحت اطلاعات کارت تبلیغاتی که در قسمت پشتی صندلی یکی از اتوبوس‌های شهری گذاشته شده بود، از تیررس تعدادی از مسافران خانم دور نماند و مشتری‌های جدیدی برای آرایشگاهی جذب شد. راحت‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین شیوه تبلیغات. خیلی ساده و کم دردسر. نه سختی‌های شرکت در مناقصه‌های رنگارنگ برای گرفتن تابلوهای شهری را داشت و نه پخش تراکت و برچسب‌های تبلیغاتی که توزیعشان در سطح شهر در بیشتر مواقع پیگردهای قانونی دارند.

اگر شما هم از مشتری‌های پروپاقرص اتوبوس‌های شهری باشید بی‌شک در برخی از اتوبوس‌ها بخش تلقی‌شکل و بی‌رنگ پشتی صندلی‌ها به چشمتان خورده که بعضاً تعدادی از کارت‌ها یا تراکت‌های تبلیغاتی در آنها قرار گرفته‌اند. کارت‌هایی که بیشتر مخاطبانش بانوان هستند و هدف اصلی‌شان تبلیغات و جذب مشتری است. از فروش انواع محصولات آرایشی و بهداشتی گرفته تا داروهای چاق‌کننده یا بالعکس لاغری؛ یا اعلام جزئیات انواع و اقسام کلاس‌های آموزشی و ورزشی. نکته جالب آن است که بسیاری از شهروندان از این شیوه اطلاع‌رسانی راضیند و مشتری پروپاقرص این کارت‌ها و تراکت‌های تبلیغاتی‌اند.

از حال‌وهوای دوروبر خانه‌ام باخبرم

«حوریه_س» ۴۳ ساله و خانه‌دار است. سال قبل از طریق یکی از این کارت‌های تبلیغاتی آدرس آرایشگاهی را یادداشت کرده و امروز از مشتری‌های پروپاقرص آن آرایشگاه است. کلاس موسیقی دخترش را هم از روی یکی از همین تراکت‌های اتوبوسی انتخاب کرده است. او که به‌تازگی با خرید بسته‌ای از چای و دم‌نوش‌های گیاهی تبلیغی در یکی از همین آگهی‌ها تصمیم گرفته در راه لاغری قدم بردارد، می‌گوید: «هر روز ظهر با اتوبوس به دنبال دخترم دم در مدرسه‌اش در خیابان مطهری می‌روم و روزی نیست که با آگهی‌های جدید اتوبوسی مواجه نشوم. آگهی‌هایی که خیلی متنوع هستند و دست شهروندان را برای انتخاب باز می‌گذارند.»

این مادر جوان یکی از دلایل اصلی رضایتش از این شیوه جذب مشتری را آگاهی بخشی محله‌ای می‌داند و می‌گوید: «خیلی وقت‌ها که از خطوط دیگر اتوبوس استفاده می‌کنم، متوجه می‌شوم که آگهی‌های آن اتوبوس برای خیابان‌های حوالی همان خط است. برای همین می‌گویم که این آگهی‌ها اتفاقاً خیلی هم به کار می‌آیند. چون ممکن است کلاسی یا مرکزی در خیابانی که مسیر هر روز فردی است دایر شده، اما او از آن کلاس بی‌خبر است. از طریق این آگهی‌ها خیلی راحت ساکنان محله‌ای از اطلاعات مراکز دوروبر خانه‌شان باخبر می‌شوند.»

مشتری دائمی آگهی‌های پر تخفیفم

مرضیه‌_م زاده دانشجو و مسافر دائمی خط ۱ اتوبوس‌های تندرو است. او هم ‌بارها از کارت‌ها یا تراکت‌های پشت صندلی‌های اتوبوس استفاده کرده و به قول خودش مشتری پروپاقرص تراکت‌هایی است که تخفیف خوبی دارند. «صبح‌ها و بعدازظهرها همیشه سوار اتوبوس‌های خط ۱ می‌شوم و اول‌ازهمه نگاه می‌کنم ببینم آیا پشت صندلی‌های اتوبوسی که سوار شده‌ام جایی برای قراردادن تبلیغات دارد یا خیر. اگر داشته باشد یکی از سرگرمی‌هایم نگاه‌کردن به تراکت‌های تبلیغاتی و کارت‌ها است.»

این دانشجوی سال دوم کامپیوتر می‌گوید برخی از این تبلیغات هدفشان جذب مشتری‌های دانشجو است و برای این قشر تخفیف‌های خوبی لحاظ می‌کنند و به‌تازگی از طریق یکی از همین کارت‌های تبلیغاتی اتوبوسی، با کلینیک دندان‌پزشکی آشنا شده و با تخفیف خوبی که داشته دندان‌هایش را جرم‌گیری کرده است.

تبلیغات اتوبوسی فتح‌الباب مشورت‌های رودررو

«خیلی وقت‌ها شده خانمی یکی از همین تبلیغات اتوبوسی را برداشته و خوانده از بغل‌دستی‌اش سؤال کرده و همین سؤال و جواب سرآغاز شور و مشورت همگانی و درنهایت انتخاب بهتری شده است.» این نکته جدید از حال‌وهوای تبلیغات از نوع اتوبوسی را «شایسته_صحراییم» در حالی به خبرنگار ما می‌گوید که معتقد است اکثر خانم‌ها با مشورت می‌توانند تصمیم بهتری بگیرند و این کارت‌ها و تراکت‌های تبلیغاتی فرصتی برای شروع این هم‌صحبتی‌هاست. او می‌گوید خودش یکی از همین آگهی‌های تبلیغاتی مهدکودکی را از پشت صندلی یکی از اتوبوس‌ها برداشته و با همین سؤال و جواب‌های ساده و راهنمایی دیگر مادران مسافر توانسته مهدکودک خوبی برای پسر سه ساله‌اش انتخاب کند.

مدل‌های جدید تبلیغات کم‌هزینه

این روزها تبلیغات شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته، از انواع و اقسام تبلیغات مجازی گرفته تا پخش تراکت‌ها و کارت‌های متنوع در وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوس‌ها. اتوبوس‌هایی که روزنامه هزاران نفر را از مبدأ به مقصد و بالعکس می‌رسانند و صندلی‌هایشان تابلوهای گمنام تبلیغات شهری شده‌اند.

هفته‌نامه‌حمل‌ونقل

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.