| کد خبر: 166312 |

با راه اندازی بندر کاسپین حجم مبادلات بین ایران و روسیه افزایش پیدا می کند

در دیدار هیات اقتصادی استان ساراتوف روسیه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح شد: با راه اندازی بندر کاسپین حجم مبادلات بین ایران و روسیه افزایش پیدا می کند.

تین نیوز

در دیدار هیات اقتصادی استان ساراتوف روسیه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح شد: با راه اندازی بندر کاسپین حجم مبادلات بین ایران و روسیه افزایش پیدا می کند.

به گزارش تین‌نیوز،  معاون استاندار ساراتوف، آندری سی واینوک رییس روابط بین الملل اتاق بازرگانی ساراتوف و جمعی از مدیران شرکت های اقتصادی و تجاری روسی و سرکنسول روسیه در شمال ایران و نمایندگان بازرگانی روسیه در ایران  با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون افزایش حجم مبادلات بین ایران و روسیه با بهره مندی از ظرفیت بندر کاسپین ، افزایش همکاریهای مشترک دو منطقه و حضور سرمایه گذاران روسی در بخش های تجاری و اقتصادی این منطقه  نشست و تبادل نظر داشتند.

بنابراین گزارش دکتر رضا مسرور با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی برای انجام مبادلات با روسیه ایجاد شده است و نگاه ویژه ای به این کشور داریم، اظهار کرد: در نظر داریم مبادلات بین ایران و روسیه را از طریق منطقه آزاد انزلی افزایش دهیم و در آینده نزدیک این همکاریها گسترش پیدا می کند.

وی با اشاره به وجود دو شهرک صنعتی با 120 واحد فعال در این منطقه به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور گفت: سال گذشته میزان صادرات و صادرات مجدد منطقه آزاد انزلی حدود ۴۵۰ میلیون دلار بوده است و دو بندر انزلی و بندرکاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده اند که با راه اندازی بندر کاسپین حجم مبادلات بین ایران و روسیه افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: علاقه مندیم که همکاری های خودمان را با روسیه و کشورهای همجوار افزایش دهیم و این موضوع همواره مورد تاکید رییس جمهور کشورمان بوده است و در حال حاضر در بندر کاسپین سرمایه گذاری های متعددی از سوی بخش خصوصی در زمینه های مختلف  مانند ساخت سیلو، مخازن سوخت، انبار، سردخانه در حال انجام است.

رضا مسرور در ادامه با تشریح توانمندی های موجود در این منطقه جهت حضور سرمایه گذاران روسی در بخش ها مختلف  گفت: آمادگی لازم برای تامین نیازهای استان ساراتف از سوی منطقه آزاد انزلی و تامین نیازهای کالایی کشورمان از طریق استان ساراتوف وجود دارد.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر بازرگانان  ما با تجار روسی همکاری های خوبی دارند، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در دو کشور این حجم مبادلات می بایست افزایش یابدو می توانیم در حوزه های صادرات مجدد به کشورهای منطقه و سرمایه گذاری مشترک در واحدهای تولیدی منطقه همکاریهای مناسبی داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان، فعالیت بورس کالا در این منطقه را از دیگر زمینه های همکاری تجاری دو کشور برشمرد و تاکید کرد: امکان فروش کالاهای کشاورزی و محصولات پتروشیمی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

وی با دعوت از رییس مجلس دومای روسیه  برای بازدید از منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: شرایط و زمینه برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

معاون استاندار ساراتوف روسیه:
پتانسیل بالایی برای همکاری های مشترک اقتصادی در منطقه آزاد  انزلی وجود دارد

در ادامه این نشست آلکسی استرلینکف معاون استاندار ساراتوف روسیه اظهار کرد: افزایش سطح همکاری های تجاری بین دو استان ساراتف روسیه و گیلان در ایران، هدف اصلی حضور ما در منطقه ازاد انزلی است.

وی با اشاره به اینکه سال هاست با استان گیلان همکاری داریم و به دنبال ظرفیتهای همکاری جدید در این منطقه هستیم ، بیان کرد: تصمیم مان مبنی بر همکاری با سازمان منطقه آزاد انزلی را رویکردی مناسب و موثر می دانیم.

آلکسی استرلینکف در ادامه با بیان اینکه هدف ما افزایش دوبرابری حجم مبادلات بین دو کشور در سالجاری است، خاطر نشان کرد: در مدت کوتاهی که در منطقه آزاد انزلی حضور داشتیم، مشاهده کردیم که پتانسیل بالایی برای همکاری های اقتصادی در این منطقه وجود دارد.

معاون استاندار ساراتوف روسیه افزود: اطمینان داریم که به زودی نه تنها در بخش غلات و صادرات محصولات کشاورزی بلکه می توانیم در دیگر بخش های موجود نیز ورود پیدا کنیم که این کار موجب توسعه اقتصادی در دو استان می گردد و سرمایه گذاری در تمام بخش ها ارتقاء پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم ارتقای روابط ما با منطقه آزاد انزلی در سطح بالای حاکمیتی اتخاذ شده است، بیان کرد: قصد داریم با ارتقای سطح ارتباطاتمان از رقبای اروپایی پیشی بگیریم و شرکای تجاری مان را در ایران افزایش دهیم.

استرلینکف افزود: در سال گذشته میزان مبادلات تجاری استان ساراتوف با ایران 26 میلیون دلار بود که در تلاشیم این میزان دو برابر شود و مزیت های منحصر به فرد منطقه آزاد انزلی موجب شده برنامه ریزی ویژه برای افزایش مناسبات با این منطقه داشته باشیم و با توجه به ایجاد و تکمیل زیرساخت های لازم  در منطقه آزاد انزلی  برای گسترش همکاری هایمان در زمینه های اقتصادی و فرهنگی با این منطقه انگیزه لازم وجود دارد .

به گزارش فرینا، معاون استاندار ساراتوف روسیه تصریح کرد:ساراتوف یک منطقه اقتصادی و کشاورزی شناخته شده در روسیه است که در حوزه صنعتی نیز صنایع چند منظوره در آن مستقر است   و با دارا بودن 20 دانشگاه معتبر، از قطب های علمی روسیه محسوب می شود.

در این نشست معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی، معاون امور بندری سازمان و مدیران شرکت های استان ساراتوف توانمندی ها و ظرفیت های دو طرف را تشریح و هیات اقتصادی پس از این نشست از مجتمع بندری کاسپین و زیر ساخت های گردشگری و تجاری منطقه آزاد انزلی بازدید کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.