| کد خبر: 166298 |

◄ فرصت طلایی خودروسازان با خروج آمریکا از برجام

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خروج آمریکا از برجام را فرصتی طلایی برای خودروسازان داخلی دانست.

تین نیوز

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خروج آمریکا از برجام را فرصتی طلایی برای خودروسازان داخلی دانست و گفت: در این موقعیت خودروسازان ایرانی می‌توانند روند تولید خودروهای ملی را تسریع کنند.

محبی‌نژاد اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال‌ اخیر به‌موازات همکاری با خودروسازان مطرح جهان، موضوع طراحی و تولید پلت‌فرم‌های ملی نیز از سوی صنعت خودرو پیگیری شده است.

او بابیان اینکه دو خودروساز بزرگ هم‌اکنون مشغول طراحی و توسعه پلت‌فرم‌های ملی خود هستند، خاطرنشان کرد: در این شرایط با توجه به‌ آنکه آمریکا از برجام خارج‌شده خودروسازان باید این موضوع را به فرصتی برای تسریع درروند طراحی و تولید خودروهای ملی تبدیل کنند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: البته با توجه به تأکیدات و مواضع کشورهای اروپایی به همراه چین و روسیه درزمینهٔ لزوم حفظ برجام، تحریم‌های احتمالی آمریکا در آینده مشکل خاصی برای صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد زیرا کشورهای اروپایی، روسیه و چین به این تحریم‌ها نمی‌پیوندند.

او افزود: از آن‌سو نیز صنعت خودروی ما ارتباطی با صنعت خودروی آمریکا نداشته است که بخواهد از تحریم‌های احتمالی آمریکا متأثر شود بنابراین نگرانی از این جنبه برای صنعت خودرو وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، محبی‌نژاد بابیان اینکه بااین‌حال مواضع آمریکا ضرورت خودکفا شدن صنعت خودرو را مجدداً به ما یادآوری کرد، تصریح کرد: در این شرایط از دو خودروساز بزرگ انتظار می‌رود در کنار ادامه همکاری با خودروسازان مطرح جهان، طراحی و تولید پلت‌فرم‌های و خودروهای ملی را با سرعت بیشتری پیگیری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.