| کد خبر: 166289 |

◄ بهره‌برداری آزمایشی از هفتمین تونل شهری تهران

فاز نخست این پروژه که شامل طبقه دوم همین تونل است به همراه رمپ راست‌گرد خیابان آرش شرقی به بزرگراه مدرس، مورد بهره‌برداری آزمایشی قرارگرفته است.

تین نیوز

طی روزهای اخیر، فاز نخست پروژه تونل آرش-اسفندیار که شامل طبقه دوم همین تونل است به همراه رمپ راست‌گرد خیابان آرش شرقی به بزرگراه مدرس، مورد بهره‌برداری آزمایشی قرارگرفته است.

احسان نوش‌آبادی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اعلام این خبر گفت: در هفتمین پروژه تونلی پایتخت با احداث یک تونل دوطبقه، خیابان آرش از زیر بزرگراه مدرس به بلوار اسفندیار متصل شده است.

او با تأکید بر اینکه راه‌اندازی نخستین تونل ترافیکی دوطبقه شهری در کشور، برگ زرین دیگری به کارنامه افتخارات مدیریت شهری پایتخت افزوده است، عملکرد طبقه دوم تونل آرش-اسفندیار را شامل برقراری ارتباط ۲ بخش غربی و شرقی خیابان آرش در مسیر غرب به شرق ذکر و اضافه کرد: طول این تونل ۵۴ متر، طول رمپ مربوط به خیابان آرش غربی ۲۷۵ متر و طول رمپ احداث‌شده در خیابان آرش شرقی ۳۰۵ متر است. سطح مقطع این معبر زیرزمینی ۱۴۰ مترمربع بوده و عرض آن به ۱۲ متر می‌رسد.

تمام بخش‌های اصلی و فرعی تونل مذکور همانند تونل‌های رسالت، نیایش، امیرکبیر و شهدای غزه به‌صورت آب‌بند کامل احداث‌شده و به شیوه هوشمند مدیریت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با یادآوری این نکته که دسترسی بین خیابان‌های آرش غربی و آرش شرقی درگذشته مستلزم ورود به مسیر شمال به جنوب بزرگراه مدرس، سپس مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید حقانی و پس‌ازآن مسیر جنوب به شمال بزرگراه مدرس بود، خاطرنشان کرد: این حلقه ارتباطی معیوب نتیجه‌ای جز پیچیده‌تر شدن وضعیت ترافیک، افزایش آلودگی هوا و البته هدر رفتن سوخت و وقت شهروندان نداشت.

با بهره‌مندی از طبقه دوم تونل آرش-اسفندیار که از زیر بزرگراه مدرس عبور کرده است، بدون آنکه در زمان اجرا کمترین تداخلی با ترافیک این بزرگراه داشته باشد، خیابان آرش غربی به خیابان آرش شرقی متصل شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.