| کد خبر: 166286 |

آزادسازی 375 کیلومتر از حریم راه‌های استان همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آزادسازی 375 کیلومتر از حریم راه های استان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آزادسازی 375 کیلومتر از حریم راه های استان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، حمید پرورشی خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار داشت: این اقدام به منظور بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم راه و به منظور پیش‌‎بینی توسعه آتی جاده‌ها انجام شده است.

وی افزود: آزادسازی این محورها علاوه بر تسهیل در تردد رفت و آمد خودروها، نقش بسزایی در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای خواهد داشت.

پرورشی خرم، رسیدگی به مسائل حریم را از دیگر اقدامات اجرایی عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد پس از محدوده یکصد متری از حریم راه ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند.

وی ابراز داشت: در این مدت مجوز ساخت 52 مورد در استان همدان صادر شده است.

معاون راهداری همدان از جمع آوری و رفع تجاوز از حریم 25 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان خبر داد و گفت: در فروردین ماه سال جاری همچنین دستور توقف کار 7 مورد نیز انجام شده است.

این مسئول، کم شدن عرض جاده و افزایش عبور عابران پیاده در جاده ها را از دلائل اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد و یادآور شد: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها موجب ناامنی در محورهای مواصلاتی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید پرورشی خرم، پاکسازی 918 کیلومتر شانه و حریم راه از نخاله و زباله را از دیگر برنامه های اجرایی این معاونت برشمرد و بیان داشت: 207 عدد پاکسازی سطح راه از لاشه حیوانات نیز در این مدت انجام شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.