| کد خبر: 166233 |

◄ انتشار 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین مالی تولید 50 لوکوموتیو

وزیر راه و شهرسازی در مراسم انعقاد قرارداد ساخت ۵۰ لوکوموتیو باری گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین در حوزه ریلی هستیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در مراسم انعقاد قرارداد ساخت ۵۰ لوکوموتیو باری گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین در حوزه ریلی هستیم.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد تولید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو باری دیزل- الکتریک میان شرکت‌های واگن پارس، البرز و دالیان چین گفت: ده‌ها عامل در کنار هم فعال شدند تا این قرارداد شکل بگیرد.

او اولویت وزارت راه و شهرسازی را تضمین سرمایه‌گذار و تأمین‌کننده مالی برشمرد و گفت: تضمین ۷۰ میلیون یورو برای یک شرکت خصوصی کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

آخوندی گفت: شرکت راه‌آهن از مجلس مجوز گرفت تا یک شرکت خصوصی غیردولتی را تضمین کند و این کلید اصلی شروع کار بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خرید 6هزار واگن و تضمین آن از جانب وزارت راه گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق برای تأمین مالی پیش‌پرداخت صادرشده است.

او تأکید کرد: اولین مسئله در تأمین مالی تضمین است که چگونگی تأمین مالی ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی بازار سرمایه با کلید ما در شرکت راه‌آهن گشوده شد.

آخوندی گفت: انعقاد این‌گونه قراردادها باید بر پایه انتقال دانش فنی و بنیان مهندسی تراز اول جهانی باشد. که قابلیت صادرات را نیز فراهم کند.

او به لزوم سهم ریل نسبت به جاده در حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: حمل‌ونقل ریلی  صرفه‌جویی  به‌اندازه یک‌ششم حمل‌ونقل جاده‌ای مصرف انرژی دارد.

آخوندی به اتصال چشمه‌های بار به شبکه ریلی از طریق ایجاد خطوط آنتنی در کنار توسعه شبکه ریلی تأکید کرد و گفت: اصلی‌ترین دغدغه ما در کنار توسعه خطوط، ناوگان و نحوه تأمین ناوگان باری و مسافری است که با توجه به وضعیت سرمایه‌گذاری در ناوگان طی ۱۵ سال اخیر نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین در این حوزه هستیم.

آخوندی گفت: حمل‌ونقل حومه‌ای نیاز مبرم به ریل‌باس دارد . واگن پارس باید مطالعات خود را بر روی تولید این نوع واگن آغاز کند.

او به لزوم دستیابی به  دانش نگهداری قطارهای سریع‌السیر اشاره کرد و گفت: توجه به صادرات شرکت واگن پارس آسیب‌پذیر خواهد شد.

آخوندی پیشنهاد کرد: برای تعمیر و نگهداری و تولید و فروش سایت‌هایی را کنار دریا ایجاد کنید، زیرا صنعتی به این حجم نباید تنها به داخل معطوف باشد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به برنامه ۱۰ ساله توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور بیان داشت: سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی، رفع گلوگاه‌ها، ارتقای سطح سرویس خطوط ریلی به ۲ و ۴ خطه، اجرای خطوط کوچک و برقی کردن برخی خطوط به جد تعقیب می‌شود و انجام آن‌ها منجر به‌اتفاق بزرگی در ایران خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.