| کد خبر: 166227 |

◄ توضیح درباره قطع همکاری «مرسک لاین» و «ام اس سی» با ایران

بازنگری «مرسک لاین» و «ام اس سی» به معنای خروج آن ها از ایران نیست

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در حال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به‌صورت عادی به بنادر ایران تردد می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس درباره اخباری مبنی بر بازنگری دو شرکت بزرگ حمل‌ونقل کانتینری «مرسک لاین» و «ام اس سی» در همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: این دو خط ازجمله خطوط کشتیرانی هستند که در بین ۲۰ خط کشتیرانی جهان به بنادر ایران تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: آن زمان که تحریم‌های ظالمانه بر اقتصاد ایران تحمیل شد، دو خط کشتیرانی «مرسک لاین» و «ام اس سی»  از ایران خارج شدند و پس از برجام این دو خط کشتیرانی مجدداً به بنادر ایران بازگشتند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اگر دو خط کشتیرانی یادشده قصد داشته باشند به بنادر ایران تردد نکنند، تصمیمی است که براساس اختیارات خود اتخاذ خواهند کرد، عنوان کرد: از اختیارات خطوط کشتیرانی است که به بنادر کدام کشور تردد کنند، اما واقعیت این است که تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا طبیعتاً هر شرکتی را می‌تواند متأثر کند.

حق‌شناس افزود: کشورهای اروپایی علاقه‌مند به ادامه برجام  هستند، طبیعی است شرکت‌های آن‌ها نیز باید از کشورهای خود و نه کشور آمریکا تبعیت کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بابیان اینکه نتیجه نهایی نهایتاً به این مسئله بازمی‌گردد که ایران با سایر کشورهای برجام منهای آمریکا به چه تفاهمی برسد، اظهار کرد: در حال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به‌صورت عادی به بنادر ایران تردد می‌کنند.

حق‌شناس تأکید کرد: همان‌طور که رویترز اعلام کرده است، دو خط کشتیرانی «مرسک لاین» و «ام اس سی» پس از خروج آمریکا از برجام در حال ارزیابی و بازنگری در همکاری خود هستند و این بدان معنا نیست که آن‌ها در حال حاضر به زمان تحریم بازگردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.