| کد خبر: 166215 |

◄ کاهش درآمد شهرداری از طرح ترافیک تهران

پس از گذشت دو ماه از سال بعید می‌دانم بیش از ۱۰ میلیارد تومان از محل فروش طرح ترافیک درآمد داشته باشیم.

تین نیوز

با اجرای طرح ترافیک جدید تهران، درآمد شهرداری از این بخش کاهش داشته است.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران با اعلام این خبر گفت: درحال‌حاضر پس از گذشت دو ماه از سال بعید می‌دانم بیش از ۱۰ میلیارد تومان از محل فروش طرح ترافیک درآمد داشته باشیم.

علیخانی گفت: درگذشته مبلغ آرم ترافیک در ابتدا برای تمام سال دریافت می‌شد و حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان در ابتدای سال برای شهرداری تهران درآمدزایی می‌کرد و مهم نبود خریدار از آن استفاده می‌کند یا خیر، حتی در صورت عدم استفاده مبلغ پرداختی بازگردانده نمی‌شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران افزود: اما درحال‌حاضر میزان مصرف از طرح ترافیک مدنظر قرارگرفته شده است و مردم با مدیریت زمان هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد:‌ درحال‌حاضر گران شدن طرح ترافیک در اذهان عمومی شکل‌گرفته است، اما این موضوع صحت ندارد و از این روش به نفع کسانی استفاده‌شده است که به‌طور مقطعی از طرح ترافیک استفاده می‌کنند، اما برای اشخاصی که به‌صورت دائمی از طرح ترافیک استفاده می‌کنند این طرح گران‌تر شده است.

به گزارش شهر فردا، علیخانی با تأکید بر اینکه در مصوبه شورای شهر تهران محل هزینه‌کرد درآمد حاصل از طرح ترافیک مشخص‌شده است، اظهار کرد: درآمد حاصل از طرح ترافیک باید درزمینهٔ توسعه حمل‌ونقل عمومی هزینه و نباید خارج از چارچوب عمل شود.

طرح ترافیک جدید تهران با مشکلات زیادی بالاخره از 15 اردیبهشت به اجرا درآمد. به گفته محسن پورسیدآقایی، این طرح برای کاهش ترافیک مرکز شهر تهران ایجادشده و هدف شهرداری از ایجاد این طرح کسب درآمد نبوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.