| کد خبر: 166200 |

◄ اجرای طرح پرداخت کرایه عادلانه در مترو مشهد

برای ساخت یک کیلومتر متر 250 میلیارد تومان هزینه می‌شود اما متاسفانه به اندازه کافی از این خطوط استقبال نمی‌شود که نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از اجرای طرح دریافت و پرداخت کرایه عادلانه در خطوط قطار شهری مشهد در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید مبین مقدم در نشست کمیته‌های اتحادیه قطار شهری‌های کشور که صبح امروز برگزار شد، بیان کرد: قطار شهری مشهد دارای 4 خط مصوب است که در حال حاضر خط یک آن با 24 ایستگاه و بخشی از خط 2 با 9 ایستگاه به مسافران سرویس‌دهی می‌کند.

وی افزود: خط 3 قطار شهری مشهد در حال حفاری تونل است که از مسیر 28 کیلومتری آن تاکنون 10 کیلومتر تونل حفاری‌شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال 98 چند ایستگاه از خط 3 قطار شهری مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید.

مبین مقدم در خصوص خط 4 قطار شهری مشهد عنوان کرد: در حال حاضر مطالعات این خط در حال انجام است؛ این خط 17 کیلومتری 15 ایستگاه دارد که بهره‌برداری از آن برای افق 1400 برنامه‌ریزی‌شده است.

وی در خصوص میزان جابه‌جایی مسافر در خط یک و 2 قطار شهری مشهد گفت: با بهره‌برداری از خط یک قطار شهری مشهد در سال 89 تا پایان سال 96 بیش از 220 میلیون مسافر توسط این خط جابه‌جاشده‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: با بهره‌برداری از خط 2 قطار شهری مشهد در سال 96 بالغ‌بر 40 میلیون مسافر توسط این خط و خط یک قطار شهری جابه‌جاشده‌اند.

مبین مقدم گفت: هدف‌گذاری انجام‌شده برای خط یک و 2 قطار شهری مشهد در سال جاری جابه‌جایی 50 میلیون مسافر است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: در حال حاضر هزینه زیادی برای احداث خطوط قطار شهری انجام می‌شود اما این سیستم حمل‌ونقلی سهم کوچکی از حمل‌ونقل درون‌شهری دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سهم خطوط قطار شهری مشهد در حمل‌ونقل عمومی این شهر تنها 2 درصد است.

مبین مقدم ادامه داد: برای ساخت یک کیلومتر مترو 250 میلیارد تومان هزینه می‌شود اما متأسفانه به‌اندازه کافی از این خطوط استقبال نمی‌شود که نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.