| کد خبر: 166191 |

اسناد حمل و نقلی در محورهای مواصلاتی قزوین کنترل می شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از اجرای طرح کنترل و نظارت برعملکرد و بررسی اسناد حمل‌ونقلی در محورهای مواصلاتی استان قزوین خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از اجرای طرح کنترل و نظارت برعملکرد و بررسی اسناد حمل‌ونقلی در محورهای مواصلاتی استان قزوین خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، افشین پیرنون گفت: به منظور حمل‌ونقل قانونمند و نظارت بر نحوه تردد و ایمنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان قزوین طرح کنترل و نظارت مستمر طی یک سال گذشته تاکنون در سطح محورهای مواصلاتی استان توسط بازرسان این اداره کل در حال اجرا است.

پیرنون با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان عمومی حمل‌ونقل موجب افزایش ضریب ایمنی و کاهش تخلفات حمل‌ونقلی رانندگان و شرکت‌های مربوط به این حوزه می‌گردد گفت: اجرای این طرح از اردیبهشت سال ۹۶ آغازشده که تا به امروز ۱۹۳۷۹ مورد کنترل و نظارت بر عملکرد اسناد ناوگان حمل‌ونقل کالای جاده‌ای استان قزوین صورت گرفته که از این میزان ۱۹۰۹ مورد تخلف گزارش‌شده است.

وی در خصوص آمار ثبت‌شده طرح کنترل نظارتی در سال گذشته عنوان کرد: تعداد کنترل‌های نظارتی در سال ۹۶ شامل ۱۷۸۷۵ مورد است که از این تعداد ۱۸۰۲ مورد تخلف مورد رسیدگی و صدور احکام قرارگرفته است.

پیرنون همچنین در خصوص میزان افزایش حمل‌ونقل کالا استان قزوین در سال گذشته گفت: در طی سال ۹۶ شاهد افزایش ۱۳ درصدی حمل‌ونقل کالا از مبدأ در استان قزوین بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: عمده تخلفات شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، نداشتن کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدور بارنامه صوری و استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در ادامه عنوان کرد: طرح کنترل و نظارت بر عملکرد و بررسی اسناد حمل‌ونقلی تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده‌ها دارد.

پیر نون در ادامه گفت: از دیگر موضوعات موردتوجه در اجرای این طرح می‌توان به کنترل وضعیت معاینه فنی، تجهیزات ایمنی و فنی، مهار بار، داشتن بارنامه، رعایت میزان بار مجاز، همچنین رعایت مقررات عبور و مرور و فرار غیرقانونی بارهای استان اشاره کرد.

وی بیان کرد: اجرای این طرح کنترل نظارتی همواره به‌صورت مستمر توسط بازرسان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و با همکاری مأمورین پلیس‌راه در محورهای مواصلاتی استان قزوین در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در پایان گفت: ذینفعان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان بخش حمل‌ونقل کالا، شکایات خود را به‌صورت مکتوب و مستندات لازم را به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین ارسال نمایند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.