| کد خبر: 166111 |

◄ پرونده شناورسازی حق بیمه رانندگان روی میز سازمان تامین اجتماعی

یکی از موارد پیگیری، موضوع اخذ و بایگانی مجوز کار راننده یعنی دفترچه ثبت ساعت است که درخواست شده تا کاملاً منتفی شود و سازمان راهداری هم در این خصوص نظر مثبت دارد و پیگیر موضوع است

تین نیوز

شناور شدن حق بیمه رانندگان در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و قرار است در صورت مفید بودن برای رانندگان تصویب و اجرایی شود.

به گزارش تین‌نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی و در جمع فعالان این صنف، نوشت: مدت‌های مدیدی بود که از طریق کانون سواری کرایه و همین‌طور کانون اتوبوس‌داران پیگیر شناور شدن حق بیمه رانندگان بودیم.

حمید حسین‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه هفته گذشته جلسه‌ای در سازمان تامین اجتماعی با حضور نماینده سازمان راهداری و مسئولان ارشد بیمه و نمایندگان کانون‌های سواری و اتوبوس‌داران در این خصوص تشکیل  شد.

به گفته وی در این جلسه راهکارها برای شناورسازی حق بیمه رانندگان مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

این فعال صنفی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد برای این‌که طرح اختیاری شناور شدن حق بیمه رانندگان متناسب با شرایط متفاوت رانندگان در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل و تامین منافع عموم رانندگان و مورد پذیرش سازمان تامین اجتماعی باشد، کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شود.

به گفته او این کمیته پیشنهادات کانون‌ها و تشکلات رانندگان را مورد بررسی قرار داده و پس از تجمیع آرا به سازمان مذکور ارایه می‌نماید.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: به هرحال این موضوع در دستور کار بیمه قرار گرفته و به‌زودی در صورت مفید  بودن طرح برای رانندگان، مورد تصویب قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور همچنین به پیگیری دیگر مشکلات  رانندگان توسط انجمن‌های صنفی اشاره کرد و گفت: یکی از موارد پیگیری، موضوع اخذ و بایگانی مجوز کار راننده یعنی دفترچه ثبت ساعت است که درخواست شده تا کاملاً منتفی شود و سازمان راهداری هم در این خصوص نظر مثبت دارد و پیگیر موضوع است.

او اظهار کرد: مورد دیگری هم که اخیراً درخواست شده، کارآیی دفترچه بیمه رانندگان برای هزینه‌های اجباری مداوم مانند معاینات پزشکی بدو خدمت، کارت سلامت و عدم اعتیاد و...است که همیشه هزینه آنها  به‌عهده راننده بوده در حالی‌که کوچک‌ترین نفع و مزیتی برای آنها نداشته است.  

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: امیدوارم با رویکرد کاملاً مثبت مدیریت جدید سازمان راهداری و مساعدت پلیس محترم راهور مشکلات رانندگان حرفه‌ای کاهش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین جوهری 0 0

    اززحمات بی دریغ جناب حسین زاده عزیزبنده به عنوان راننده بین شهری که ازسال ۱۳۷۵دراین صنف فعالییت دارم کمال تشکروقدردانی رامینمایم