| کد خبر: 166106 |

◄ تخفیف دارندگان معاینه‌فنی برتر در طرح ترافیک پرید؟

پیش‌ازاین طبق اعلام شهرداری تهران، کسانی که معاینه فنی برتر را دریافت می‌کردند از 20 درصد تخفیف در هزینه مجوز طرح ترافیک برخوردار می‌شدند.

تین نیوز

پیش‌ازاین طبق اعلام شهرداری تهران، کسانی که معاینه فنی برتر را دریافت می‌کردند از 20 درصد تخفیف در هزینه مجوز طرح ترافیک برخوردار می‌شدند.

با این وعده عده‌ای از شهروندان با هزینه‌های زیاد کاتالیست خودروهای خود را تعویض کردند تا بتوانند از تخفیف 20 درصدی استفاده کنند؛ اما از روز جمعه که کاهش اعتبار شهروندی برای تردد در محدوده طرح ترافیک آغاز شد، هیچ تفاوتی میان خودروهای دارای معاینه فنی برتر و خودروهای فاقد آن وجود ندارد.

یکی از ابزارهایی که برای افزایش تأثیر اجرای طرح ترافیک جدید در کاهش آلودگی هوا به کار گرفته شد، اعمال تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای گواهی معاینه فنی برتر بود. شهرداری تهران با استفاده از این ابزار شهروندان را تشویق کرد که اگر قصد ورود به محدوده مرکزی تهران را دارند، به‌جای معاینه فنی عادی، معاینه فنی در دور موتور تند (برتر) انجام دهند تا در این صورت معادل یک‌پنجم از تعرفه پرداختی آن‌ها بابت ورود به محدوده طرح ترافیک کاسته شود.

اما کسر از حساب سهمیه بگیرانی که برای خودروی خود معاینه فنی برتر اخذ کرده‌اند با سایر سهمیه بگیران به‌واسطه یک فرمول یکسان صورت گرفته است. این در حالی است که طبق قاعده مصوب و اعلام‌شده باید خودروهای دارای معاینه فنی مشمول تخفیف ۲۰ درصدی در مبلغ نهایی تعرفه ورود به طرح ترافیک شوند، اما فعلاً تخفیف این گروه «صفر» بوده و درباره چرایی آن از سوی مدیران ترافیکی تهران توضیحی داده نشده است.

از سوی دیگر روال کسر از اعتبار حساب‌های شهروندی قدری مبهم بوده و سوا لاتی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است. برای برخی از سهمیه بگیران کسر از حساب از روز اول اجرای طرح جدید (۱۵ اردیبهشت) صورت گرفته و برای برخی دیگر محاسبه و اعمال کسورات از چند روز بعد از اولین تردد آن‌ها اعمال‌شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، از سوی دیگر قسمت «حروف» شماره پلاک خودروهایی که در سامانه تهران من ثبت‌شده است، در قسمتی از سامانه که فهرست تراکنش‌ها و میزان کسورات به تفکیک روزهای هفته اعلام‌شده است، غیرواقعی و متفاوت از حرف اصلی پلاک درج‌شده است.

به‌عنوان‌مثال به‌جای حرف «ط» پلاک یک خودرو، حرف «ر» در این قسمت از سامانه درج‌شده است. این موضوع موجب بروز سوءتفاهم برای برخی از شهروندان شده و آن‌ها را دچار ابهام و سردرگمی کرده است.

چنین اتفاقاتی موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به مدیران کشور می‌شود. از مدیران شهرداری انتظار می‌رود با دقت بیشتر و با توجه به وعده‌هایی که داده‌اند به خدمت‌رسانی به شهروندان بپردازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.