| کد خبر: 166101 |

◄ برقی کردن خط آهن تهران - مشهد با فاینانس اگزیم‌بانک چین

عملیات اجرایی برقی کردن خط آهن تهران - مشهد در بهار امسال آغاز می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی برقی کردن خط آهن تهران - مشهد در بهار امسال خبر داد و گفت: اعتبار اسنادی (LC) موردنیاز اجرای این طرح ریلی در اگزیم بانک چین گشایش شده است.

به گزارش تین‌نیوزبه نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به نقل از ایرنا، سعید محمدزاده  افزود: برای اجرای قرارداد برقی کردن خط آهن تهران - مشهد تمام اقدام‌های موردنیاز از طرف ایران انجام‌شده و در آینده کنسرسیومی از پیمانکاران ایرانی و شرکت چینی در این مسیر ریلی کار خود را آغاز می‌کنند.

 اگزیم‌بانک چین ۱.۷ میلیارد دلار برای برقی کردن راه‌آهن تهران - مشهد تأمین مالی خارجی (فاینانس) اختصاص داده است.

وی با اشاره به قرارداد برقی کردن مسیر ریلی گرمسار - اینچه برون با استفاده از فاینانس روسیه بیان کرد: خوشبختانه قراردادهای این پروژه بین وزارتخانه‌های اقتصاد ایران و روسیه مبادله شده است و انتظار داریم در سال جاری اعتبارات اسنادی آن گشایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اکنون مطالعات لازم توسط مشاور برای برقی کردن مسیر ریلی گرمسار - اینچه برون آغازشده است و امیدواریم در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.

براساس آمار سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران، دولت روسیه درمجموع ۲.۲ میلیارد یورو از طریق «ونش اکونوم بانک روسیه» به ساخت نیروگاه هرمزگان و برقی کردن قطار گرمسار اینچه برون اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: اقدام‌های لازم برای اجرای این دو قرارداد مهم با استفاده از فاینانس شرکت چینی و شرکت روسی انجام‌شده و آغاز عملیات اجرایی این دو پروژه هیچ مشکلی ندارد و باید فرایندهای قانونی آن طی شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر گفته بود، برقی کردن راه‌آهن تهران - مشهد به ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

مسیر ریلی بین تهران - مشهد حدود ۹۲۵ کیلومتر طول دارد و مدت‌زمان سفر در این مسیر حدود ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد؛ هدف دولت از برقی کردن این مسیر ریلی کاهش زمان سفر به حدود ۶ ساعت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.