| کد خبر: 166059 |

◄ چند راهکار برای احیای حمل‌ونقل جاده‌ای کالا

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا «احیای انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل» را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که می‌تواند به کمک این بخش آمده و فعالان این بخش را از ورشکستگی نجات دهد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا «احیای انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل» را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که می‌تواند به کمک این بخش آمده و فعالان این بخش را از ورشکستگی نجات دهد.

به گزارش تین‌نیوز، یوسف منتظری این مطلب را در پاسخ به پیامی نوشت که یک کامیوندار و فعال بخش حمل‌ونقل کالا در یک گروه تلگرامی منتشر کرد و گفت: چند ماه است که ماشین را خوابانده‌ام و بار نمی‌برم.

این کامیوندار درباره دلایل کار خود توضیح داد: پنج جفت لاستیک دارم، سال ۹۶ درآمد اندکی از ماشین داشتم، قیمت لاستیک سال گذشته حدود ۹ میلیون تومان بود اما امسال اگر  لاستیک دنا گل‌دنده استفاده کنم قیمت آن ۱۱ میلیون است و بعید نیست اندک زمانی دیگر (با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور) به ۱۷ میلیون تومان برسد.پس اگر من ۹ میلیون را امروز تسویه کنم، فردا باید با ۱۷ میلیون جایش را پر کنم و این خیلی سخت است.

منتظری در ادامه پاسخ خود به نویسنده پیام بالا نوشت: وضعیت حمل‌ونقل در حال حاضر مانند شخصی است که که هزار و یک درد و بیماری داشته اما به پزشک مراجعه نکرده و با مسکن دردها را آرام کرده است اما حالا وضعیت به گونه‌ای شده که این مریض (صنعت حمل‌ونقل) در حالت کُما است و اگر کمی دیر اقدام شود به کلی نابود می‌شود.

وی گفت: برای حل مشکل و بهبود وضعیت راهکارهای پیشنهاد می‌شود که یکی از آنها به‌روزرسانی قوانین حمل‌ونقل است.

به گزارش تین‌نیوز، این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا افزود: حذف بعضی از قوانین بی‌مصرف و ناکارآمد و تصویب قوانین جدید بر طبق شرایط فعلی واستاندارد بین‌المللی (به خصوص در بحث بیمه و بازنشستگی) نیز از دیگر راه‌حل‌هایی است که برای برون رفت از این وضعیت پیشنهاد می‌شود.

 منتظری برکناری برخی مسئولان صنف حمل‌ونقل و جایگزین کردن جوانان متخصص و راننده را با آنها، از دیگر راهکارهای پیشنهادی در این مورد ذکر کرد و گفت: احیای انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل کالا، دیدار منظم با نمایندگان مجلس جهت طرح مشکلات و ارائه راه‌حل از طرف نمایندگان رانندگان، دیدار بار مسئولان وزارت‌خانه راه‌وشهرسازی به صورت منظم و دیدار با رهبر انقلاب حداقل یک بار در سال و در روز حمل‌ونقل و ارائه گزارش از مشکلات این صنعت و راهحل‌های موجود نیز برای حل مشکلات موجود در بخش حمل‌ونقل پیشنهاد می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • گلبرگ (محسن سابق) 0 0

    با احترام؛

    مشکلاتی که آقای منتظری بیان کردید وجود دارد،
    ولی برای من جای سوال هست که:

    حدود 2 سال از اجرای طرح نوبت مجازی میگذره و دلسوزان صنف به دفعات از مضررات این طرح انتقاد کردن و هشدار به ورشکستگی بخش حمل و نقل دادن.

    چرا شما و دیگر فعالین صنفی لب به انتقاد از این طرح باز نمیکنید؟؟

    طرحی که باعث تحریک ظرفیت مازاد به نفع شرکتهای حمل و نقل شده .

    چرا و چرا و چرا لب به انتقاد از این طرح باز نمیکنید؟؟

    من به شما عرض میکنم جناب آقای منتظری اگر اصلاحات مد نظر شما انجام شود و طرح نوبت مجازی پا برجا باشد عموم مردم هر روز به پرتگاه ورشکستگی نزدیک تر خواهند شد.
    چه طور شما و فعالین صنفی متوجه بازی هایی که در پشت پرده نوبت مجازیست نمیشوید؟؟

  • محمد مهدی هراتی زاده 0 0

    سلام خدمات عمومی می تواند مشمول نرخ گذاری گردد ولی به قیمت تمام شده و اگر دولت اصرار داشت باید مابه تفاوت آن یارانه بیردازد، تعرفه تا یک سطحی مزنه و اختیار است و در حالتی که حاکمیت تشخیص بدهد الزام . برنامه چهارم.
    همه مشکلات از کارشناسی قیمت تمام شده شروع می گردد!
    قطعا قیمت تمام شده خیلی بیشتر از نرخ فعلی است مخصوصا بخواهیم استاندارد کار کنیم! ولی آیا درست است که نرخ حمل کالای با ارزش افزوده انحصاری خاص که نرخ حمل تاثیری روی قیمت تمام شده آن ندارد در سبد حمایتی دولت قرار بگیرد؟
    مثلا کرایه تایر هرحلقه ۱۰۰۰۰ ریال تا سیمان که هرکیسه در مسافت مشابه بیش از دوهزار تومان است! تایر دویست و پنجاه تومان سیمان کمتر از ده هزارتومان! ولی صاحب کالای محموله های تجاری گرانقیمت نمی تواند از مجموع عملکرد سالیانه و تفاوت نرخ حمل بگذرد چون ما برایش شرایط بهره برداری درست کرده ایم.
    لازم است بخش هایی نرخ واقعی بپردازند و حمایت نشوند، منتهی باید کاربری ناوگان فرسوده هم محدود گردد تا ناوگان جدید با ارزش افزوده بالای ملی در رعایت استانداردها و صرفه جویی در پروسه زمانی معین بتوانند این خدمات را ارائه نمایند و سرمایه شان مستهلک گردد.
    حتما باید از چنین صاحب کالایی در صورت استفاده از ناوگان فرسوده مابه تفاوت مصرف سوخت و عوارض زیست محیطی دریافت نمود. متشکر