| کد خبر: 165964 |

◄ این سیستم هوشمند از روکش جاده‌های کشور محافظت می‌کند؟

وقتی ماشین از روی این سیستم عبور می‌کند وزن می‌شود و اگر میزان بار اضافه داشته باشد آن را محاسبه می‌کند و به مرکز ارسال می‌شود.

تین نیوز

فرامرز مداح خبر داد که تاکنون 35 عدد از سیستم‌ توزین درحال حرکت در جاده‌های کشور نصب‌شده است و بر اساس قرارداد جدید 65 عدد دیگر  در جاده‌های کشور نصب می‌شود.

به گزارش تین نیوز سامانهٔ توزین در حال حرکت (WIM)، مخفف عبارت Weigh in Motion  است و همان‌طور که از نام آن برمی‌آید توزین کنندهٔ خودروهای در حال حرکت است.

با نصب این سیستم در نزدیکی پلیس‌راه‌ها می‌توان اطلاعات بسیار مفیدی از ترافیک جاده به دست آورد که در شناسایی نقاط ضعف و قوت کنترل مسیر در نگهداری بهینه از جاده  و حفاظت از جان رانندگان با مشخص کردن وسایل نقلیهٔ متخلف (دارای اضافه‌بار و یا اضافه سرعت) کارا است

 همچنین این سیستم با ارائهٔ آمارهای دقیق از تردد کلیهٔ خودروهای عبوری بر اساس کلاس‌بندی خودروها، پلیس راهبر را در برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شرایط جاده یاری می‌کند.

فرامرز مداح در خصوص عملکرد این سیستم به خبرنگار تین نیوز گفت: وقتی ماشین از روی این سیستم عبور می‌کند وزن می‌شود و اگر میزان بار اضافه داشته باشد آن را محاسبه و به مرکز ارسال می‌کند .

مداح خبر داد که تاکنون 35 عدد از این سیستم‌ها در جاده‌های کشور نصب‌شده است و بر اساس قرارداد جدید 65 عدد دیگر  در جاده‌های کشور نصب می‌شود.

او ادامه داد: باید  از این سیستم مراقبت کرد چون تنها سیستمی است که از روکش و ابنیه جاده محافظت می‌کند تا تناژ بار زیاد به راه‌‌های کشور صدمه نزند.

به گفتهٔ مداح این سیستم‌ها بسیار حساس‌تر از دوربین‌های کنترل سرعت هستند و دارای تجهیزات کنار جاده‌ای هستند و موقع نصب آنها بهتر است روسای ادارات شهرستان ها حضور داشته باشند تا مشخص شود نکات ایمنی در نصب سیستم‌ها رعایت شده است یا خیر؟

سامانه توزین در حال حرکت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.