| کد خبر: 165952 |

◄ ابهام حمل‌ونقلی در بودجه امسال شهرداری تهران

دستورالعمل اجرایی 37 ماده‌ای قانون بودجه سال 97 شهرداری تهران در روز نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری از سوی سرپرست شهرداری تهران ابلاغ شد و این در حالی است که در یکی از بندهای آن آمده است، در بودجه سال 97 شهرداری تهران کاهش تراز عملیاتی بودجه عمومی شهرداری و احتمال ادامه محدودیت‌های مالی در این بخش را شاهد خواهیم بود.

تین نیوز
دستورالعمل اجرایی 37 ماده‌ای قانون بودجه سال 97 شهرداری تهران در روز نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی سرپرست شهرداری تهران ابلاغ شد و این در حالی است که در یکی از بندهای آن آمده است، در بودجه سال 97 شهرداری تهران کاهش تراز عملیاتی بودجه «عمومی شهرداری» و احتمال ادامه محدودیت‌های مالی در این بخش را شاهد خواهیم بود.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این بخش از دستورالعمل 37 ماده‌ای این ابهام را داراست که «کلمه عمومی» می‌تواند متضمن بخش حمل‌ونقل نیز باشد و شاید طبق سنوات گذشته، در بودجه شهرداری مغفول بماند و بازهم کاستی‌ها در وسایل حمل‌ونقل عمومی به قوت خود باقی‌بماند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اما در پاسخ به این سوال که کلمه عمومی در ابلاغیه شامل حال حمل‌ونقل عمومی نیز خواهد شد، با اطمینان بخشیدن به این نکته که یقینا از بودجه حمل‌ونقل عمومی براساس اهتمام اعضای  شورای شهر ریالی کاسته نخواهد شد، گفت: قطعا بند «دستورالعمل اجرایی قانون بودجه سال 97 مدیریت شهری و کاهش تراز عملیاتی بودجه عمومی شهرداری تهران در سه سال اخیر و احتمال تداوم محدودیت مالی در سال97»، شامل بخش حمل‌ونقل عمومی نخواهد شد، نوسازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی جزو اولویت‌های شورا و مدیریت شهری در سال جدید است.

زهرا نژاد بهرام ادامه سخنان خود، با تاکید بر این‌که در حوزه حمل‌ونقل عمومی چنین طرحی اعمال نخواهد شد، تصریح کرد: اولویت اصلی بر توسعه و نوسازی خطو ریلی حمل‌ونقل عمومی است و پس از آن نوشازی ناوگان اتوبوسرانی با حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده است که سال‌ها است از دریافت بودجه محروم بود است.

وی با با اشاره به ضرورت نوسازی و توسعه خطوط حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر افزود: مقرر است تا دولت با پرداخت سهم خود در سال جاری از بودجه حمل‌ونقل عمومی توسعه و نوسازی در مترو و اتوبوسرانی آغاز شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: حتی بر اساس دستور العمل اجرایی 37 ماده‌ای قانون بودجه سال 97 شهرداری تهران و شاید عدم شفافیت در اعلام، به طور حتم در بودجه عملیاتی حمل‌ونقل عمومی کاهش نخواهیم داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.