| کد خبر: 165902 |

اجرای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر آسفالت فوکسیل درراه‌های شریانی کشور طی سال ۹۷

حیدر مطاعی ضمن تشریح سیاست‌های راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر آسفالت حفاظتی فوکسیل در ۳۴ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور طی سال ۹۷ خبر داد.

تین نیوز

حیدر مطاعی ضمن تشریح سیاست‌های راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر آسفالت حفاظتی فوکسیل در ۳۴ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور طی سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز ، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دومین روز از نخستین گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور اظهار کرد: انجام امور جاری راهداری وظیفه هر راهداری است و باید به پوشیدن لباس راهداری به‌عنوان فرشته‌های نجات در جاده‌ها افتخار شود.

وی با تأکید بر اهمیت گشت‌های راهداری گفت: با توجه به اینکه راهداران اولین گروه حاضر در حوادث و اتفاقات جاده‌ها محسوب می‌شوند، در زمان انجام گشت‌ها باید سطح جاده‌ها به‌طور کامل ارزیابی شوند تا در صورت مشاهده هرگونه جسم یا شی‌ء عملیات پاک‌سازی صورت گیرد یا با توجه به نوع آن به اکیپ‌های گشت سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها اطلاع داده شود.

مطاعی اهداف سازمان درزمینهٔ راهداری را استفاده بهینه از دارایی‌ها و انتظارات عنوان کرد و گفت: در همین راستا اولویت اقدامات راهداری در سطح استان باید اشاعه شود.

وی بابیان اینکه سیاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جهت تلاش برای برخورداری جاده‌ها از سطح سرویس مطلوب است، تأکید کرد: برای دستیابی به این هدف باید وظایف راهداری جاری ازجمله لکه‌گیری به‌موقع انجام و به‌طور مستمر بر کار شرکت‌های پیمانکار نظارت شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طبق برنامه امسال بیش از ۱۰ هزار کیلومتر آسفالت حفاظتی فوکسیل درراه‌های شریانی کشور اجرا خواهد شد و برای اجرای آن هیچ‌گونه محدودیتی در تأمین قیر وجود ندارد اما باید توجه داشت که اجرای فوکسیل حداقل ۳ سال به عمر آسفالت اضافه می‌کند.

وی با اشاره به سیاست دیگر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه راهداری اظهار کرد: انجام اقدامات حداکثری و پیشگیرانه سیاست دیگری است تا جلوی خرابی‌ها، به‌موقع گرفته شود زیرا در صورت عدم جلوگیری از خرابی جاده‌ها طی سه سال ۴۰ درصد میزان خرابی‌های جاده افزایش می‌یابد.

مطاعی خطاب روسای ادارات راهداری بر بازبینی انبارها تأکید کرد و گفت: مجدد انبارها مورد بازبینی قرار گیرند تا از ظرفیت‌های موجود مانند علائم در راستای آشکارسازی و هشدار نسبت به نقاط پرحادثه استفاده شود. همچنین انتظار می‌رود نظم در چیدمان ادارات استانی حفظ گردد.

به گفته این مقام مسئول، امسال با ترکیب علم و تجربه شاهد پیشرفت چشمگیری در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواهیم بود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر دقت در محاسبه مطالبات پیمانکاران گفت: پرداخت‌های نقد و غیر نقد و میزان قیر واگذارشده به پیمانکاران برای انجام پروژه‌ها با دقت بسیار بالا محاسبه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، وی در پایان یادآور شد: شرایط سازمان به‌گونه‌ای است که می‌تواند وظایف جاری خود را ایفا کند اما تلاش می‌کنیم کیفیت جاده‌ها به سطح کیفی جاده‌های کشورهای پیشرفته جهان برسد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.