| کد خبر: 165886 |

◄ چند نفر بعد از فیلترینگ از تلگرام خارج شده‌اند؟

طبق آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از فیلترینگ تلگرام تنها یک‌میلیون نفر از این پیام‌رسان خارج‌شده‌اند. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با اعلام این مطلب افزود: میزان بازدید از این پیام‌رسان ۵۰ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

طبق آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از فیلترینگ تلگرام تنها یک‌میلیون نفر از این پیام‌رسان خارج‌شده‌اند. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با اعلام این مطلب افزود: میزان بازدید از این پیام‌رسان ۵۰ درصد کاهش یافت.

در جلسه شب گذشته فراکسیون مستقلین ولایی مجلس که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، وزیر و مدیران این وزارتخانه نیز برخی مسائل مهم این حوزه را بیان کردند.

ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در فضای مجازی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به کسب‌وکارهای موجود در فضای مجازی اظهار کرد: دولت در حال بررسی لایحه‌ای به نام مقررات شرکت‌های نوآفرین با حضور ۶ وزارتخانه با قید دو فوریت است تا از این طریق بتواند از شرکت‌های نوپا حمایت کند؛ درحال‌حاضر ۲۰۰ هزار شغل در فضای مجازی ایجادشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس بابیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید دارای امکانات ارتباطی باشند، افزود: در شروع فعالیت دولت یازدهم ۱۰ درصد روستاها توانایی برقراری ارتباط داشتند؛ در سال ۹۶، این توانایی در روستاها به ۵۲ درصد رسید و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال ۹۷ این آمار به ۹۰ درصد برسد.

ارائه پهنای باند مناسب برای ارتقا پیام‌رسان‌های داخلی الزامی است

جعفرزاده با اشاره به مباحث مطرح‌شده در این جلسه در خصوص وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی توضیح داد: یکی از بخش‌های لایحه خدمات در شبکه ملی اطلاعات، ارتقاء پیام‌رسان‌های داخلی است؛ سندی در شورای عالی فضای مجازی در خصوص حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی امضاشده که در آن برای هر یک از ذی‌نفعان مسئولیتی در نظر گرفته‌شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به وظایف وزارت ارتباطات در این حوزه، بیان کرد: تهیه پیش‌نویس برای اعطای مجوزهای لازم به پیام‌رسان‌های داخلی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ارتقاء ۷ پیام‌رسان تأییدشده داخلی، ارائه پهنای باند مناسب به این پیام‌رسان‌ها و ارائه اینترنت ارزان در صورت استفاده از پیام‌رسان داخلی ازجمله وظایف این وزارتخانه است؛ این پیام‌رسان‌ها ظرفیت پشتیبانی از ۱۵ میلیون مشترک رادارند.

۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک به‌طور متوسط در پیام‌رسان‌های داخلی حضور دارند

او ادامه داد: درحال‌حاضر ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی حضور دارند؛ به‌طور میانگین پیام‌رسان‌های داخلی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارند دلیل تفاوت اعداد به دلیل استفاده برخی افراد از چند پیام‌رسان داخلی به‌صورت هم‌زمان است؛ مجموعه باندی که دراختیار آنان قرارگرفته ۴۰ گیگ است؛ یکی از الزامات لازم در استفاده مردم از این پیام‌رسان‌ها ایجاد اعتماد است و افزایش کیفیت است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پس از فیلتر تلگرام از ۴۵ میلیون کاربر یک‌میلیون نفر این نرم‌افزار را پاک‌کرده‌اند، تأکید کرد: در این مدت تولید محتوا در تلگرام ۴۰ درصد کاهش داشته است؛ همچنین از میزان بازدید از این پیام‌رسان ۵۰ درصد کاسته شده است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به  اقدامات وزارت ارتباطات برای بهبود وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی افزود: این وزارتخانه ۵ لایحه با هماهنگی پژوهشگاه قضائی در حوزه فضای مجازی تدوین کرده است و پس ازنظرخواهی از کارشناسان این حوزه، این لوایح به کمیسیون لوایح دولت ارجاع شده است.

دولت به انحصار فضای مجازی اعتقادی ندارد

به گزارش خانه ملت، او با اشاره به مطالب گفته‌شده در این جلسه بیان کرد: ازنظر رئیس‌جمهور  برخورد با فضای مجازی  به این صورت موردپذیرش نیست؛ دولت به انحصار فضای مجازی اعتقادی نداشته و معتقد به استفاده از روند تشویقی است؛ هیچ فردی انحصار را نمی‌پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.