| کد خبر: 165872 |

◄ بازاریابی کریدور جنوب-شمال و جنوب-غرب در ماه سپتامبر

وزیر راه و شهرسازی گفت: لازمه شکل‌گیری حمل‌ونقل چندوجهی بین ایران و ترکمنستان و انتقال بار از هند و از طریق ایران و گرجستان به اروپا نیاز به شرکت‌های حمل‌ونقلی چندملیتی است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: لازمه شکل‌گیری حمل‌ونقل چندوجهی بین ایران و ترکمنستان و انتقال بار از هند و از طریق ایران و گرجستان به اروپا نیاز به شرکت‌های حمل‌ونقلی چندملیتی است.

به گزارش تین‌نیوز،  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با معاون اول نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان گفت: ایران برای همکاری در توسعه کریدورها آمادگی دارد.

او گفت:  ایران علاقمند به توسعه کریدورها چه در مسیر شمال به جنوب به سمت غرب و چه کریدور ترکیه – ایران - آذربایجان و گرجستان بوده و فکر می‌کنیم که تحقق این امر نیز نیازمند اقدامات مکمل است.

آخوندی گفت:  جلسه معرفی و بازاریابی برای کریدور جنوب – شمال و جنوب – غرب در ماه سپتامبر در تهران با حضور هند، روسیه، آذربایجان، ترکیه و گرجستان برگزار خواهد شد.

او گفت: راه‌آهن قزوین- رشت – آستارا در حال اجرا است و بخش قزوین – رشت آن تا ماه‌های سپتامبر و اکتبر فعال و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

آخوندی با اشاره به نیاز به احداث تعدادی لجستیک پارک در ایران گفت: پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل برای ایجاد تأسیسات لجستیکی از این مسیر استفاده کرده و از ظرفیت بنادر جنوبی و شمالی کشور ما بهره‌مند شوید.

وزیر راه و شهرسازی گفت:  ایران برای ساخت تأسیسات لجستیکی در سایر مناطق موردنیاز از سوی کشور گرجستان نیز آمادگی دارد.

او به لزوم توسعه گردشگری بین دو کشور تأکید کرد و گفت: در خصوص پروژه بندرآناکلیا گرجستان خواستار ارائه اطلاعات این پروژه به پیمانکاران ایرانی هستیم تا در صورت برخورداری از قدرت رقابت لازم در این بخش ورود پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، او گفت: ما در حوزه مسائل بانکی نیاز به شفافیت و پشتیبانی بیشتر از سوی گرجستان داریم چراکه نهایتاً اگر فعالیت‌های تجاری بین ۲ ملت راه‌اندازی شود قطعاً نیازمند مبادلات بانکی در این حوزه خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.