| کد خبر: 165822 |

◄ ارائه برنامه حناچی به شورای شهر تهران

پیروز حناچی، نامزد تصدی پست شهرداری تهران در شصت و یکمین جلسه شورای شهر به ارائه برنامه‌های خود پرداخت. نامزد شهرداری تهران آلودگی هوا، ترافیک، فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب، جمعیت زیاد و بی‌تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر را مهم‌ترین مشکلات شهری دانست.

تین نیوز

پیروز حناچی، نامزد تصدی پست شهرداری تهران در شصت و یکمین جلسه شورای شهر به ارائه برنامه‌های خود پرداخت. نامزد شهرداری تهران آلودگی هوا، ترافیک، فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب، جمعیت زیاد و بی‌تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر را مهم‌ترین مشکلات شهری دانست.

او برنامه پیشنهادی خود را با شعار تهران، شهر خلاق–دوباره امید، دوباره شکوفایی تشریح کرد.

حناچی گفت: شهر تهران با چالش‌های جدی مواجه است که می‌توان آن به دودسته تقسیم کرد چالش‌های مربوط به ساختار حکمرانی شهری و چالش‌های کلیدی از منظر شهروندان. چالش‌های مربوط به ساختار حکمرانی شهری شامل چالش‌هایی است که شهرداری به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد مدیریتی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و براساس مطالعاتی که در سال 93 در خصوص شهرداری تهران انجام‌شده احصا شده است.

نامزد تصدی پست شهرداری تهران با اشاره به اینکه تهران ازلحاظ درآمد پایدار وضعیت مناسب‌تری نسبت به شهرداری تبریز، مشهد و اصفهان دارد، بیان داشت: می‌توان تهران را به‌عنوان سه کلان‌شهر بزرگ دیگر در یک وضعیت کم‌وبیش مشابه دانست.

او افزود: نگاهی به وضعیت درآمد شهرداری‌ها نشان می‌دهد که تکیه به درآمد ساخت‌وساز اصلی‌ترین ویژگی درآمد این شهر بوده است و این مسئله پیامدهای نامطلوبی را در بلندمدت به زیست شهر و شهروندان تحمیل خواهد کرد.

این کاندید شهرداری تهران، با اشاره به جایگاه شوراها در کشور تأکید کرد: قانون اساسی به جایگاه شوراها توجه دارد و این در حالی است که کشور ما چهار رکن دارد که یکی از ارکان آن شوراها هستند.

حناچی گفت: ظرفیت شورای عالی استان‌ها می‌تواند همانند دولت طرح و لایحه آماده  و به مجلس شورای اسلامی ارسال کند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

او تأکید کرد که خلاقیت و نوآوری نیروهای پیشران اقتصاد عصر حاضر هستند و اقتصاد دانش‌بنیان برآمده از نگاه نو به دانش است و دانش پیوند خورده باهنر که ظرفیت معنایی و ادراکی شهروندان یک جامعه را ارتقا می‌دهد.

نامزد تصدی شهرداری تهران با اشاره به اینکه افزایش سهم درآمدهای سرمایه‌گذاری به 5 درصد و فروش خدمات و کالا به 20 درصد در یک بازه 5 ساله می‌تواند به کاهش سهم درآمدهای مبتنی بر ساختمان به 60 درصد باشد، گفت: در برنامه پیش رو در بخش راهبردها و برنامه‌های کلیدی بر مشارکت داوطلبانه تأکید شده است.

حناچی همچنین به برنامه‌ای برای بازتعریف ایستگاه‌های زباله‌ای محلی اشاره کرد به‌طوری‌که سطل‌های زباله فعلی به دلیل ساختار طراحی‌شده آن‌که بدون درب هستند چالش‌های بسیاری دارند و می‌توان به عدم تشویق شهروندان به مدیریت تولید پسماند اشاره کرد.

او یکی از آیتم‌هایی که در برنامه‌اش وجود دارد را اهداف شهروند خلاق عنوان کرد که برای تحقق این موضوع باید به مواردی ازجمله شهری آماده برای آینده، تهران نوآور، تهران فناور، هوشمند و آینده‌نگر توجه شود.

حناچی در ادامه گفت: شهروند خلاق و مشارکت‌جویی بالای شهروندان دو آیتمی است که باید به آن توجه شود. تهران برای گذر به شهر خلاق نیازمند سه برنامه مستقل اما یکپارچه است که از آن جمله می‌توان به شهر شهروندیار، اخلاق اسلامی-ایرانی و هوشمند اشاره کرد.

حناچی در رابطه باسیاست‌های اجرای برنامه خود اظهار داشت: رویکرد جامع به شهر، توسعه‌ساز و کارهای مشارکت عمومی و خصوصی توسعه همکاری‌های بین‌المللی، توسعه زیرساخت‌های عمومی و شفافیت از مواردی است که باید در سیاست‌های اجرایی به آن توجه شود.

او افزود: از زیربرنامه‌های تهیه‌شده به موضوع محله هوشمند و توسعه مشارکتی با سمن‌های شهری اشاره می‌کنم که باید بتوانیم از سازمان‌های مردم‌نهاد که اصلی‌ترین نهاد تبلور مشارکت اجتماعی است به نحو مطلوب استفاده کنیم.

نامزد تصدی شهرداری تهران در رابطه با چالش‌های اصلی شهر تهران از دید شهروندان گفت: مسکن، طلاق، اعتیاد، مهاجرت، بهداشت و درمان، مواد مخدر، دخانیات، وجود جرم و جنایت، ناامنی و مشکلات زیست‌محیطی بخشی از مشکلاتی است که از سوی شهروندان تهرانی مطرح‌شده است اما مهم‌ترین مشکلات شهری که دارای بیشترین همپوشانی با مأموریت شهرداری تهران است شامل آلودگی هوا، ترافیک، فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب، جمعیت زیاد، بی‌تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر، آسیب‌پذیر‌ی در برابر زلزله، جرم و جنایت، ناامنی هنگام تردد در معابر، کمبود امکانات تفریحی و ورزشی و همچنین کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

فردا دو کاندید نهایی سمت شهرداری تهران در شورای شهر انتخاب می‌شوند و شهردار تهران روز یک‌شنبه از بین این دو نفر انتخاب خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.