| کد خبر: 165805 |

در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی انجام شد:

◄ درخواست رانندگان نفتکش برای توقف طرح برندینگ

تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی سراسر کشور در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خواستار لغو طرح برندینگ وزارت نفت شدند.

تین نیوز

تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی سراسر کشور در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خواستار لغو طرح برندینگ وزارت نفت شدند.

به گزارش تین‌نیوز، در نشست صنفی این تشکل‌ها که 16 اردیبهشت در شهر شیراز برگزار شد، انجمن‌های صنفی نفتکش‌های مناطق بوشهر، فارس، بندرعباس، اصفهان، یزد، گیلان، ساری، چالوس، مشهد، شاهرود، کرمانشاه،زنجان،تهران، همدان، اهواز، اراک، آبادان، و ماهشهر حضور داشتند.

بر اساس اخباری که از این نشست در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شرکت‌کنندگان از « سید محمدرضا موسوی‌خواه» مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خواسته‌اند دستور لغو اجرای طرح برندینگ را در این حوزه صادر کند. به گفته آنان مشکلات این طرح طی صورتجلسات گذشته اطلاع‌رسانی شده اما اجرای طرح همچنان به قوت خود ادامه دارد که این امر موجب نگرانی و تشویش اذهان فعالان بخش حمل‌و نقل سوخت کشور شده است.

شرکت کنندگان در این نشست در نامه‌ خود به موسوی‌خواه همچنین خواستار به رسمیت شناختن تشکل‌های صنفی رانندگان و مالکان نفتکش سراسر کشور پیرو بخشنامه معاون اول رئیس جمهور جهت حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها با موضوعات مرتبط با این مجموعه شده‌اند.

تعیین تکلیف ماده 38 تامین اجتماعی به مدت بیش از چهار سال که موجب سردرگمی این مجموعه شده و همچنین عدم پرداخت وجوه کسر شده این ماده در بیشتر مناطق نیز از دیگر درخواست‌های مطرح شده است.

به گزارش تین‌نیوز، درخواست مطرح شده دیگر این انجمن‌ها این است که با توجه به اجرای طرح اتوماسیون به صورت پایلوت در اصفهان و بروز مشکلات متعدد و ایجاد نارضایتی و تضییع حقوق در بخش حمل‌ونقل، توجه لازم جهت محول کردن مسئولیت نوبت‌دهی و توزیع بار به تشکل‌های صنفی رانندگان و مالکان صورت گیرد و با توجه به ضرب‌ا‌لاجل سازمان راهداری در مورد کاهش تناژ در تاریخ اول خرداد ماه امسال، پیگیری‌های لازم در این مورد صورت پذیرد.

اعضای این انجمن‌ها همچنین خواستار توجه به افزایش کرایه حمل سوخت شده و اعلام کرده‌اند با وجود افزایش لحظه‌ای هزینه‌های نگهداری نفتکش، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و ... هیچ‌گونه افزایش کرایه‌ای صورت نگرفته است و موضوع افزایش کرایه در اولویت قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز، آنان همچنین عنوان کرده‌اند که با توجه به اجرای سلیقه‌ای دستورالعمل‌های مربوط به سپهتن توسط پلیس راهور، هماهنگی‌های لازم جهت حل این مشکلات صورت گیرد و با توجه به کاهش سهمیه سوخت و مشکلات ایجاد شده برای رانندگان، خواستار افزایش سهمیه سوخت‌گیری نفت‌کش‌ها  به 450 لیتر در هر نوبت سوخت‌گیری شده‌اند.

اعضای این تشکل‌ها اعلام کرده‌اند برای جلوگیری از هرگونه نارضایتی و ایجاد اختلال در عملیات سوخت‌رسانی نسبت به رفع مشکلات مطرح شده اقدام و نتیجه به مناطق اعلام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.