| کد خبر: 165789 |

نایب‌رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس خواستار شد:

◄ حمایت راه‌آهن از تولید ملی با خرید ریل ملی

راه‌آهن می‌تواند در تولید واگن و ریل از توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی استفاده کند. سیدهادی بهادری نایب‌رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان این مطلب گفت: با توجه به شعار سال 97، ازآنجایی‌که صنعت ریلی کشور نیازمند توسعه است و این مهم نقش مؤثری در اقتصاد کشور ایفا می‌کند؛ راه‌آهن با خرید ریل از تولیدکنندگان داخلی می‌تواند از کالاهای ایرانی حمایت کند.

تین نیوز

راه‌آهن می‌تواند در تولید واگن و ریل از توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی استفاده کند.

سیدهادی بهادری نایب‌رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس  با بیان این مطلب گفت: با توجه به شعار سال 97، از آنجایی‌ که صنعت ریلی کشور نیازمند توسعه است و این مهم نقش مؤثری در اقتصاد کشور ایفا می‌کند؛ راه‌آهن با خرید ریل از تولیدکنندگان داخلی می‌تواند از کالاهای ایرانی حمایت کند.

بهادری بابیان اینکه ایران ازجمله کشورهایی است که در زمینهٔ تولید فولاد سرمایه‌گذاری کرده است، اظهار داشت: ایران با این سرمایه‌گذاری، از توانایی تولید ریل ملی برخوردار است و به‌نظر می‌رسد که در این زمینه نیازی به تولیدات سایر کشورها نیست.

نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه تولید واگن و لکوموتیو نیازمند برخورداری از تکنولوژی بسیار پیشرفته نیست و ایران توانایی تولید آن را دارد، گفت: یکی از مشکلات تولیدکننده داخلی نبود سرمایه در گردش است که این امر رقابت آن‌ها با تولیدکنندگان خارجی را سخت می‌کند.

بهادری یکی از روش‌های حل این مشکل را سرمایه‌گذاری راه‌آهن در شرکت‌های داخلی دانست و افزود: راه‌آهن و وزارت راه باید پولی را که به تولیدکننده خارجی می‌دهند به‌عنوان پیش‌پرداخت سفارش به تولیدکنندگان داخلی پرداخت کند تا این شرکت‌ها بتوانند سرمایه موردنیاز برای تولیدات خود را فراهم کنند.

او ادامه داد: همچنین بانک‌ها نیز می‌توانند با تولیدکنندگان داخلی در این زمینه مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، نایب‌رئیس دوم کمیسیون عمران بابیان این‌که در سال حمایت از کالای ایرانی اولویت راه‌آهن باید خرید کالاهای داخلی باشد، افزود: قیمت ریل تولیدی داخل ایران بایستی پایین‌تر از کشورهای دیگر ازجمله هند باشد تا بتوانند در بازار رقابتی موفق باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.