| کد خبر: 165784 |

◄ حجتی هم انصراف داد؛ چهره جدیدی برای شهرداری تهران رو می‌شود؟

محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در این‌باره گفته است: معتقدم که شهردار تهران غیر از هفت کاندیدای معرفی‌شده از سوی شورای شهر است.

تین نیوز

انتخاب شهردار برای شهری مانند تهران این‌روزها برخلاف گذشته که توام با آرامش انجام می‌شد، با آغاز به‌کار اولین دوره شورای شهر تهران رنگ و بوی دیگری گرفت و سیاست چاشنی جدانشدنی حضور یک فرد در پست مدیریت شهری شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با آغاز به‌کار شورای پنجم و انتخاب محمدعلی نجفی به سمت شهرداری تهران و استعفای وی از این سمت پس از 7 ماه، اما اعضای  شورا را در اتفاق نادری ناگزیر  از انتخاب شهرداری دیگری کرد که افراد زیادی خواستار این پست مدیریتی بودند.

با تلاش اعضای شورای شهر، 7 گزینه از میان بیست متقاضی حضور در ساختمان بهشت به منظور ارائه برنامه‌های چهار ساله انتخاب شدند که این روزها به استثنای 2 نفر از آنان که قبل از ارائه برنامه انصراف خود را اعلام کردند، 5 نفر دیگر، روز گذشته و امروز اقدام به قرائت برنامه خود به اعضای شورای شهر پرداختند، که هریک به نوعی سعی در جلب توجه اعضا داشتند.

از میان این جمع یکی از گزینه‌هایی که احتمال حضور او در پست مدیریت شهری بیش از دیگر رقبا محتمل بود، حجتی وزیر فعلی کشاورزی دولت یازدهم بود که از ابتدا مشخص بود رئیس جمهور با جدا شدن او از بدنه دولت موافقت نخواهد کرد.

یک منبع آگاه در ریاست جمهوری در این‌باره گفته است: تا این لحظه آقای حجتی 2 بار درخواست ملاقات خصوصی با حسن روحانی داشته تا از شخص رئیس جمهور استمزاج کرده که آیا برای شهرداری تهران آماده شود یا خیر که برای هر دو بار با مخالفت شدید روحانی روبه‌رو شده است.‍

 پیش از این نیز نوبخت در نشست خبری به صورت رسمی اعلام کرده بود که دولت مخالف خروج اقای حجتی از وزارت جهادکشاورزی است.

ظاهرا مشکلاتی که سرمای اخیر و کم بارشی برای بخش کشاورزی کشور در سال 97 به همراه دارد از دلایل  روحانی در عدم توجه به درخواست حجتی می‌تواند باشد.

پس از انصراف محمدابراهیم انصاری لاری از جمع گزینه های شورای شهر برای شهرداری تهران، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از دیگر گزینه‌های شهرداری تهران نیز طی نامه‌ای رسمی به شورای اسلامی شهر تهران انصراف قطعی خود را اعلام کرده و بدین ترتیب تعداد گزینه‌های شورای شهر برای شهرداری تهران به پنج نفر رسیده است.

درحال حاضر محمدعلی افشانی، حجت میرزایی، سمیع الله حسینی مکارم، پیروز حناچی و محمود حسینی پنج گزینه باقی مانده‌ای هستند که قرار است شهردار تهران از میان آنها انتخاب شود.

به گزارش تین‌نیوز، اما بنا بر گمانه‌زنی‌ها، شهردار تهران غیر از هفت کاندیدای معرفی شده است.

محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در این‌باره گفته است: معتقدم که شهردار تهران غیر از هفت کاندیدای معرفی‌شده از سوی شورای شهر است.

با توجه به گفته‌های بادامچی و ابراز تمایل جهانگیری معاون اور رئیس جمهور و اقبال عمومی از حضور هاشمی در شورای شهر، به نظر می‌رسد، رئیس فعلی شورای شهر تهران از شانس بیشتری برای حضور در ساختمان بهشت خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.