| کد خبر: 165772 |

یک کامیوندار خودراننده:

◄ کرایه توافقی موجب هرج و مرج در بخش حمل کالا است

یک کامیوندار خودراننده از شهرضا بهترین روش برای حمل بار را اجرای قانون تن بر کیلومتر دانست و گفت: کرایه توافقی موجب هرج و مرج وسیع در بخش حمل کالای کشور شده است.

تین نیوز

یک کامیوندار خودراننده از شهرضا بهترین روش برای حمل بار را اجرای قانون تن بر کیلومتر دانست و گفت: کرایه توافقی موجب هرج و مرج وسیع در بخش حمل کالای کشور شده است.

علیرضا سمنانی در پیامی که در شبکه‌های مجازی منتشر کرد، در توضیح این موضوع نوشت: در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای است که باربری یا صاحب کالا یک یا دو روز زودتر از موعود بارگیری، اعلان بار کرده و پس از آن رانندگان تماس گرفته و نهایتا باربری از کل تماس‌های دریافتی کمترین نرخ را برای حمل انتخاب می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که بارها در دفاتر باربری مشاهده شده که بار را به‌صورت مناقصه‌ای بارگیری و ارسال می‌کنند، اظهار کرد: این روش حمل بار دردسرهای زیادی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز این کامیوندار خود‌راننده افزود: در این روش در وهله اول کامیوندار متضرر می‌شود که بار را با قیمت کمتر حمل کرده و دوم به کل صنف ضرر وارد می‌شود چرا که نرخ شکنی شده و معمولا همین نرخ به مرور مبنای حمل بار خواهد شد.

سمنانی افزود: این هرج و مرج قانونی نوعی اشاعه فساد در درون صنف و به نفع صاحب کالا و به ضرر رانندگان و حتی خود سازمان حمل‌ونقل است چرا که چهار درصد از سهم کمیسیون دریافتی متعلق  به سازمان از مبلغ مندرج در کل بارنامه محاسبه می‌شود.

این کامیوندار خودراننده با تاکید بر این‌که کرایه توافقی به ضرر رانندگان، کامیونداران و خود سازمان است، گفت: در این روزها مدام از افزایش کرایه صحبت می‌شود اما افزایش کرایه بر اساس چه معیار و چه عددی؟ 

وی با بیان این‌که در حال حاضر مبنایی وجود ندارد که بر اساس آن کرایه اضافه شود، اصلاح مبنا را خواستار شد و بیان کرد: حتما باید نقطه صفری مشخص و برمبنای آن بعلاوه و منها مشخص شود. در حال حاضر نبود نقطه صفر خلا بزرگی در افزایش کرایه‌هاست.

سمنانی با تاکید بر این‌که بهترین روش برای حمل کالا، اجرای قانون تن بر کیلومتر است، گفت: کرایه توافقی یعنی حمل بار به‌صورت مناقصه که موجب شده سودجویان صنعت حمل‌و‌نقل از آن بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام.
    دقیقا جناب سمنانی به مشکل عمده رانندها و کامیونداران اشاره فرموده اند.
    امیدوارم مسئولین مدعی به اندازه یک راننده در مورد کرایه بر مبنای تن بر کیلومتر تحقیق و بررسی کنند.

    درود بر جناب سمنانی