| کد خبر: 165756 |

◄ خودروسازانی که مابه‌التفاوت قیمت خودرو را دریافت می‌کنند

گران شدن خودروهای داخلی مغایر با بومی‌سازی است. رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر افزود: صدور بخشنامه سایپا برای افزایش قیمت نقض حقوق شهروندی است.

تین نیوز

گران شدن خودروهای داخلی مغایر با بومی‌سازی است.

رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر افزود: صدور بخشنامه سایپا برای افزایش قیمت نقض حقوق شهروندی است.

انصاری با اشاره به رفتار اخیر سایپا با مشتریانش اظهار کرد: ابتدا باید گفت افزایش قیمت با شرایط کنونی اقتصاد کشور توجیهی ندارد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که سایپا روندی غیرقابل‌قبول با مشتریان خود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن به بخشنامه‌های متعدد سایپا اشاره کرد و گفت: این خودروساز، چهارم اردیبهشت دعوت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت را برای مشتریان ارسال کرده و به آن‌ها تا 15 اردیبهشت فرصت داده است؛ اما با مراجعه مشتریان مشخص شد که سایپا بخشنامه دیگری در نظر گرفته و مبلغ مابه‌التفاوت را افزایش داده است.

انصاری خواستار ورود دولت، وزیر صنعت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به بحث افزایش قیمت خودروهای داخلی شد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از این روند، بیان داشت: رویه سایپا ناپسند بوده  و درواقع رفتار خودروسازها با مردم نقض آشکار حقوق شهروندی است، از سوی دیگر انتظار می‌رود که بخشنامه و دعوت‌نامه‌ای که صادر می‌شود برای خودروساز اعتبار داشته باشد و با بخشنامه بعدی از مردم طلب پول بیشتر نکنند.

به گزارش خانه ملت، انصاری بابیان اینکه اسنادی از برخورد سایپا با مشتریان دارد، گفت: افزایش قیمت دلار نمی‌تواند دلیل خوبی برای افزایش بی‌رویه قیمت خودرو باشد چراکه خودروسازها مدعی بومی‌سازی هستند و از سوی دیگر افزایش قیمت برای قراردادهایی صورت گرفته که بهمن‌ماه سال گذشته منعقدشده است و ربطی به گرانی اخیر دلار ندارد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.