| کد خبر: 165745 |

◄ وام 100 میلیاردی مترو تبریز را نجات داد

سازمان قطار شهری تبریز با تصویب لایحه دوفوریتی صدور مجوز دریافت وام یک هزار میلیارد ریالی توسط نمایندگان شورای شهر، از خطر تعطیلی نجات یافت.

تین نیوز

سازمان قطار شهری تبریز با تصویب لایحه دوفوریتی صدور مجوز دریافت وام 100 میلیارد تومانی توسط نمایندگان شورای شهر تبریز، از خطر تعطیلی نجات یافت.

هفته گذشته مصطفی مولوی مدیرعامل قطار شهری تبریز از تعطیلی کارگاه‌های اجرای این طرح مهم زیرساختی در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری خبر داد و اعلام کرد که بدهی 120 میلیارد تومانی این سازمان از بابت خط یک ادامه کار را با مشکل جدی مواجه کرده است.

انتشار این خبر در رسانه‌ها و فضای مجازی موجی از نگرانی را در میان افکار عمومی کلان‌شهر 1.8 میلیون نفری تبریز دامن زد؛ به‌ویژه اینکه اجرای طرح قطار شهری تبریز در 15 سال گذشته با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو بوده و به‌اندازه کافی دچار تأخیر شده است.

اهمیت انتشار خبر توقف فعالیت کارگاه‌های خط اول قطار شهری تبریز به‌ویژه زمانی دوچندان شد که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در سفر 13 روز گذشته کابینه به آذربایجان شرقی از پشتیبانی دولت از اجرای این طرح مهم زیرساختی باوجود محدودیت‌های مالی دولت خبر داده بود.

اعضای شورای شهر تبریز در جلسه امروز (یکشنبه) به دو فوریت و لایحه شهرداری تبریز در خصوص اخذ وام 100 میلیارد تومانی  برای راه‌اندازی کارگاه‌ها و تداوم فعالیت خط یک مترو رأی موافق دادند.

این تسهیلات با سود 18 درصد و زمان بازپرداخت یک‌ساله از بانک شهر برای ادامه این طرح پرداخت می‌شود. این مبلغ در ذیل مبلغ 350 میلیارد تومان از سهم شهرداری برای احداث خط یک مترو در قالب بودجه سال 1397 قرار می‌گیرد.

بهشتی افزود: با توجه به اینکه دولت پرداخت نیمی از بودجه موردنیاز برای توسعه متروی تبریز را در قالب اوراق مشارکت تقبل کرده لذا برای شهرداری به‌صرفه‌تر است که این اعتبار را از محل اوراق مشارکت تأمین کند. شهرام دبیری، عضو شورای شهر تبریز نیز با تأکید بر اینکه در خصوص تکمیل مترو، نباید زمان را از دست داد، گفت: دریافت تسهیلات ریالی برای کوتاه‌مدت مفید و ضروری است اما شهرداری در خصوص تأمین اعتبار بلندمدت برای مترو، باید به فکر اوراق مشارکت باشد.

به گزارش ایرنا، عضو دیگر شورای اسلامی تبریز بابیان این‌که مهم‌ترین طرح عمرانی در قالب بودجه سال جاری تکمیل خط یک مترو است، گفت: درحالی‌که در بررسی بودجه تمام طرح‌های عمرانی تحت شعاع قطار شهری قرارگرفته، در زمان کنونی تکمیل این طرح درگیر اماواگر شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.